/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
stjernekikkert
Fra : tango22
Vist : 365 gange
165 point
Dato : 19-09-11 21:39

Er der nogen som har en vejledning til at samle et Spiegel teleskop Ø114mm f 900mm, har arvet et som er skilt ad.
tango 22

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-09-11 21:46

sku det være så svært

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-09-11 21:46

hold dig til legoklodser

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 20-09-11 08:08

find en der forhandler mærket og tag et smugkig på den. du kan jo altid lade som om du er interesseret i at købe en.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-09-11 20:28

Citat
sku det være så svært

Citat
hold dig til legoklodser

godt nok flabet og ubehøvlet at svare på den måde,..

Citat
Korrekt brug af forum.

Det forventes at brugerne kender til basal net-etikette
og tilstræber sig at skrive saglige, indholdsrige indlæg med relevans for trådens emne.
Brug af "1337-sprog" er ikke velset. Det er barnligt og belastende at se på.
Korte svar som nice, cool, LOL, OMG osv. Kan være okay til tider,
- men tegner der sig et mønster, hvor samme bruger ikke evner at skrive andet end disse "fyldindlæg",
vil det få konsekvenser.

Når emnet har været oppe tidligere.
Det hænder regelmæssigt at et emne eller spørgsmål har været oppe og vende tidligere.
Dette kunne givetvis være undgået, hvis ophavsmanden til tråden havde benyttet søgefunktionen.
Men derfor er det ikke nødvendig at andre forumbrugere gør opmærksom på det i hånlige vendinger.
Post et link til en tidligere tråd eller forlad tråden.

Der findes ikke dumme spørgsmål.
Ligegyldigt hvor indlysende et spørgsmål kan være i dine øjne, har ophavsmanden til tråden lov til at spørge.
Noget der er simpelt for dig kan nemt være kompliceret for en anden.
Ved direkte tåbelige emner og spørgsmål skal crewet nok tage stilling til trådens berretigelse.

Link ikke kun til Søgemaskiner.
Undgå korte svar såsom "Søg på Google!" og lignende der hverken hjælper eller biddrager til spørgsmålet.
Det sidestilles med spam og vi gider ikke se på det.
Det er meget ubehageligt for nye brugere at få et sådan svar smidt i hovedet.
Mange brugere skelner ikke mellem nye tilkommende brugere og brugere som har været på i længere tid.
Søg eventuelt selv på Google og post dine resultater i tråden.
Kort sagt, - behandl andre som du selv gerne vil behandles