/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
kakadue temperatur???
Fra : miejoey
Vist : 672 gange
100 point
Dato : 19-09-11 20:50

Et lille hurtigt spørgsmål :)

- Jeg har en dejlig lille kakadue på lidt over 1 år .. nu er vejret jo skiftet og der kan jo godt være lidt fod koldt i lejligheden hvor hun står. Hun er altid inde, og er ikke vant til og være ude.. Dog hjælper hun med og hænge lidt vasketøj op udenfor , men er en inde gøje ...

Skal der sættes lidt varme på , eller går det ? der er ikke iskoldt i lejligheden , men lidt fodkoldt om morgenen og om aftenen når solen er nede ..

Hilsen mie .

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-09-11 21:23

Citat
lidt fod koldt i lejligheden hvor hun står

Hverken dyr eller mennesker har godt LIDT FOD-KULDE
Køb en af disse varme-pærer hvis du ikke vil have dyret i normal højde
eller hæng buret op i tråde = synd for DYRET
Eller´s sælg den, hvis du ikke vil passe den ordentligt,
så får du lidt til EL/ varme - regningen

Kommentar
Fra : miejoey

Dato : 19-09-11 21:28

Jeg spørger om et reelt spørgsmål og forventer et ordenligt svar .. der er 20-22 grader i lejligheden , og jeg ville høre om det var godt nok .. tror du skal finde dig et andet forum til dine stødende og helt upassende svar !!!!

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 19-09-11 22:06

Du må bare sørge for at den ikke står i træk, eller der er gennemtræk. Hvorfor tror du at den fryser ??? nyser den?? eller er de andet der gør at du mistænker det ?? Har du et stort bur til den ??? Vores var også kun ude om sommeren når solen skinnede :)

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-09-11 22:33

Citat
der er 20-22 grader i lejligheden ,

Og så ved jeg JO ikke - hvor du måler dine FODVARMERE henne
Citat
men lidt fodkoldt om morgenen og om aftenen når solen er nede ..

MEN for mig at LÆSE står fuglens bur nede på GULVET
OG der er ABSOLUT IKKE en dag = over de grader du skriver,
og var DET BARE KULDE, skulle den sagtens klare DET,
MEN DU SNAKKER OM FODKULDE = TRÆK
det kan ingen holde til
Men PRØV DET SELV

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-09-11 22:34

Citat
tror du skal finde dig et andet forum til dine stødende og helt upassende svar !!!!

PISSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS - of

Kommentar
Fra : miejoey

Dato : 19-09-11 22:34

NEJ det gør hun slet ikke . det grunder i at det er vores første vinter med hende. HUN er virkelig mit kæreste eje og jeg bruges flere timer på hende om dagen , og det værste er hvis hun ikke havde det godt. Også slog det mig bare her til aften at hvis jeg tager et tæppe over mine fødder fordi de er lidt kolde , fryser hun måske også så ?? Eller er jeg bare pyldret ?

Kommentar
Fra : miejoey

Dato : 19-09-11 22:38

Hendes bur står en meter over gulvet og er et stort bur der passer til kakadue og ara

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-09-11 22:40

Dyr er mere eller mindre selv-justerende hvad angår varme/ kulde
men TRÆK kan få selv i KNÆ

Min kat elsker f.ek at ligge ved dør-lemmen, men vil ikke ud?
der er glas i, så kan den se ud.
Men er er træk gennem hele huset = katten nyser og er ikke til at holde ud.
Og den har det ikke godt, men den har da fundet ud af det = med alderen
NU - så ligger den ved ovnen og brokker sig over varme...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-09-11 22:43

Citat
Skal der sættes lidt varme på ,

Nej, medmindre den har pillet sig for meget (af kedsomhed/ sygdom),
så kommer den til at fryse.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 20-09-11 07:49

vores stod på et tv bord, så det kommer lidt op i højden :) ingen bryder sig om at stå på gulvet hvis det er tilfældet så op med den :) og sørg for at der ikke kommer træk fra vinduerne hvis den stå ved sådan et. håber det besvarer spørgsmålet for dig :)
Mvh