/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Doubleclick hvordan fjernes den.
Fra : Eyvind
Vist : 1787 gange
100 point
Dato : 19-09-11 11:06

Hej.
Jeg kan huske en gang, at jeg kørte et program som fandt denne "Doubleclick" og slettede den.

Nu kan jeg se at den dukker op i brovserens linie forneden et kort øjeblik.
Jeg har læst mig til at det bare er noget reklamenoget - men den skal væk.

Hvad var det for et lille program som fand den og fjernede den.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-09-11 12:00
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-09-11 12:01

Hvor har du været henne på nettet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-09-11 12:03

Det er ikke et program du kan fjerne, for det er ikke hos dig , men på de internet sider du besøger .

Det lægger data på din computer og smler data sammen om dig. Altsammen for at du skal få vist de rigtige reklamer.

Du kan fjerne den del, der er på din computer . Det er nogle cookies som skal slettes.

Så skal du undgå den slags sider i fremtiden.
Prøv at indstille din browser til ikke at tage mod cookies eller alarmere for dem, så får du at vide hvad møgsiderne er for nogle.
Nogele cookies er dog af det gode, så det er ikke værd blot at slette alle eller spærre for alle. .

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-09-11 12:14
Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 19-09-11 12:32

Har man en reklameblokker gør Doubleclick og andre af slagsen ingen skade overhovedet, det er jo ikke et program eller farlig spyware der trækker oplysninger ud af computeren og de bruger det blot til målretning af reklame efter tællerstatestikker

Det kan dog værre irreterende når visse sider bruger tid på at læse mange af de reklametællere ind, hvilket man kan følge på statuslinien.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-11 15:29

Firefox med tilføjelsen Ghostery blokerer for den slags uønsket snagen:
http://www.ghostery.com/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-11 15:30

Her på Kandu blokerer Ghostery for Google Adsense og Google Analytic

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-09-11 16:12

Jeg har ikke været nogen uartige steder.
Det sjove er, at min nuværende adgang til internettet er græsk, og der vises reklamer på græsk her på Kandu som vist ikke er særlig uartig.

Men jeg havde et program eller lignende som lige fangede noget der hed doubleclick

Jeg har spybot search and destroy kørende og har lige opdateret og kørt en scan.
Avast har også lige scannet.

Men er det bare en cookie ...................så kan jeg slette alle mine cookies

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-09-11 16:46

Citat
Jeg har spybot search and destroy kørende og har lige opdateret og kørt en scan.
Avast har også lige scannet.

Spybot er et begynderprogram fra de fredelige tider

Hvis du vil have renset ud i frækhederne skal Du køre Malwarebytes.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-09-11 16:57
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-09-11 17:13

http://www.malwarebytes.org/

Den gratis version virker fuldt ud, den eneste forskel er at den stopper onlinebeskyttelsen efter en måned, men den kan stadig opdateres.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-11 17:15

Citat
En cookie består af 4 dele: navnet (f.eks. THEME), indholdet (f.eks. 3), hvilke servere har lov til at bede om at få cookien udleveret (f.eks. *.snakeoil.dk) samt evt. en udløbsdato. Det lader til, at denne cookie bruges af serverne hos snakeoil.dk til at vise deres sider på en bestemt måde når siden besøges.

Lidt mere uheldige cookies kunne være USERNAME sat til "alex", PASSWORD sat til "holst" som enhver webserver på nettet må bede om at få udleveret. Andre uheldige cookies kan være fra *.doubleclick.net og lignende steder som sætter en cookie alt efter hvilken slags websites der besøges, og viser bannerreklamer derefter.
citatet er herfra:
http://sikkerhed-faq.dk/ordforklaring Google købte i 2007 reklame firmaet Doubleclick

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-11 17:19

Nu er Doubleclick jo ikke et sikkeheds problem, forstået på den måde at antivirus software kan eller vil fange den småkage, det er mere et spørgsmål og snagen i folks surfen på nettet, der er jo penge i banner reklamer åbenbart og cookien vil kunne misbruges, det er den avanceret nok til

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-11 17:22

Du kan rolig tilføje Ghostery og TrackMeNot til din Firefox, det vil gøre det næsten umulig for reklame firmaer at lave en profil på dig på grundlag af din surfen og søgning på nettet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-09-11 17:25

Ok - OVN men det bliver senere for det er ikke verdens hurtigste forbindelse her.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-09-11 17:29

LuffeA - siger jeg ja til "til at prøve fuld version"
Og registrerer ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-11 17:31

Gratis versionen af Malwarebyts Antimalware er lige så god som købeversionen, eneste forskel er realtime beskyttelsen og den vil sikkert ikke holde Doubleclick ude

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-09-11 17:32

Vender tilbage senere..............................spisetid.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-09-11 19:18

Citat
LuffeA - siger jeg ja til "til at prøve fuld version"
Og registrerer ??

Tror bare du skal klikke dig igennem..?

Ellers...

http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&ei=IH53TtGEGILoOfOj7awK&ved=0CBcQvwUoAQ&q=Malwarebytes+Antimalware+serial&spell=1&biw=1016&bih=573

Men pas så på ikke at få mere eller værre ting hentet ned.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-09-11 21:42

så er den scannet og med dette resultat.
Citat
Malwarebytes' Anti-Malware 1.51.2.1300
www.malwarebytes.org

Database version: 7748

Windows 6.1.7600
Internet Explorer 8.0.7600.16385

mbam-log-2011-09-19 (22-01-52).txt

Skanningstype: Hurtig skanning
Objekter skannet: 165780
Tid gået: 4 minut(ter), 42 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Men jeg kan stadig se den der doubleckick

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-09-11 22:07

Nej, Malwarebytes fjerner ikke Doubleclick, men den er rigtig god når man ikke vil have noget af det der bider sig fast.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-09-11 22:13

- jeg vil ikke se på den dumme doubleclick.

Det ender snart med at jeg hører efter OVN og smider google helt væk.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 20-09-11 13:12

Tak for svaret LuffeA. Ok - men det iriterede mig bare lidt.