/ Forside/ Interesser / Helbred / Naturpleje / Spørgsmål
10  pve 300
vask i vaskemaskin af lammeskinsjakke
Fra : ligni
Vist : 1233 gange
20 point
Dato : 18-09-11 12:08

Jeg vil høre om andre har erfaringer med at vaske skindbeklædning, en lammeskindsjakke i vaskemaskine eller anden erfaring med vask af sådan en beklædningsdel.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 18-09-11 12:26

Jeg har prøvet at vaske et stykke lammeskind. Da jeg ikke vidste hvad der ville ske prøvede jeg forsigtigt at skylle det i koldt vand under hanen. Det gik fuldstændig i opløsning.
Måske et renseri har en tør metode, der kan bruges på din jakke.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 18-09-11 13:09

Jeg ville ikke vaske sådan en jakke i vaskemaskinen. Jeg husker, at jeg vaskede et lammeskind (sådan et til babyer) i vaskemaskinen, og det blev stift som et brædt.
Og jeg vaskede det ellers på uldprogram med uldvaskemiddel, som jeg havde fået at vide, at man kunne. Resultatet var skuffende, Hvis du er glad for din jakke, så send den på renseri.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-09-11 19:46

For mange år siden, da jeg var barn, havde vi et lammeskind (eller sådan noget lignende) liggende på gulvet.
På et tidspunkt fik vi en hund og den tissede på skindet, så et eller andet skulle der jo ske.
Min mor vaskede det i sæbevand, i en balje så vidt jeg husker, først blev det stiv som et bræt, men da det var tørret helt igennem blev det fint igen.

Men hvis du er glad for din jakke synes jeg du skal lade et renseri om opgaven.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-09-11 17:10

Der findes lammeskindstæpper, som er specielt behandlet, som man kan vaske.
Det er dem, som man bruger til småbørn. Men det skal stå på skindet.

Men jeg ville aldrig vaske en skindjakke i en vaskemaskine. Den skal renses på renseriet. Men det bliver et godt resultat.