/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows hotspot
Fra : fleng
Vist : 729 gange
100 point
Dato : 17-09-11 16:49

Kan man indlejre hotspots på skrivebords baggrunden i f.eks Windows 7?
Nv. Fleng

Kommentar
Fra : erik.bbs

Dato : 17-09-11 17:28

Hej fleng.
Måske en idé, ellers skriv igen så kan du få den fulde tekst, med en hel del på Engelsk

Hvis du nogensinde har ønsket at slå din bærbare til et Wi-Fi-hotspot , har en hemmelig funktion blevet afsløret i Windows 7 kode, der giver dig mulighed for at binde din mobiltelefon eller anden trådløs enhed til din bærbare computer.

Indstil netværkskortet med:
netsh wlan start hostednetwork netsh wlan starte hostednetwork

Efter at have kørt kommandoen, bør du bemærke "Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter" vises i dit netværk og indstillinger for deling.
Aktiver "Tillad andre brugere på netværket at oprette forbindelse gennem denne computers internetforbindelse" under din Deling fanen under egenskaber.
Efter du har konfigureret alt, bør du have lov til at oprette trådløs forbindelse til din bærbare computer med dine mobile enheder. Men det er ikke meget nyttigt til den daglige bruger, men har sine fremtidige muligheder

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-09-11 19:11

erik.bbs hvad er din kilde, for der er da ikke noget hemmeligt over det, plus at Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter på intet tidpunkt er skjult. Og delingen af internet forbindelse har været en mulighed i lang tid, jeg kan huske jeg har brugt den i XP.

Hvis det er muligheden for at lave "hotspot" eller dele sin computers internetforbindelse, så findes der et program som hedder Connectify, det er et udemærkt program og virker uden den helt store konfiguring.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 17-09-11 20:23

Må lige gribe ind venner - det er skivebordsbaggrunden hvor der ønskes punkter indlagt, hvor der linkes fra til f.eks. hjemmesider.
M.v. Fleng

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-11 21:47

Citat
det er skivebordsbaggrunden hvor der ønskes punkter indlagt,

http://windows7themes.net/windows-7-active-desktop-replacement.html

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-09-11 21:53

Det lyder meget sjovt, at kunne lægge et billede ind med linkområder (hotspot) til forskellige ting.
Måske skal der bare laves et billede med hotspot og bruge det som baggrund.
Jeg kan ikke lige huske hvad der bruges til at lave hotspot.

I powerpoint > hjælp > hotspot > søg ........................... der er måske en mulighed hvis resultatet gemmes som jpg

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-09-11 22:30

ØV_ altså
min har ikke røde pletter.

Hvor kan man få det henne..