/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Program til overvågning med webcam...?
Fra : Ysseven
Vist : 1084 gange
200 point
Dato : 15-09-11 08:31

Hej derude,

Det var lidt svært at finde den rigtige kategori til spørgsmålet, men nu prøver jeg her:

Jeg har uden held googlet efter et (helst gratis) program, som kan bruges til at udnytte mit webcam til overvågning, men kun sådan, at det registrerer og optager ved bevægelse.

Problemet er, at der om natten kommer en eller flere fremmede katte ind og tømmer madskålene m.v. - afhængig af frækheden hos pelsgespenstet... Og jeg vil gerne vide, hvem det er.

Mine egne skal fortsat kunne komme ud, så det er ikke nogen løsning at spærre kattelemmen.

Og så ville det jo også være fedt at have, når jeg f.eks. er væk i nogle dage til almindelig tryghed.

Er der forslag - og helst med egen erfaring...?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-09-11 09:06
Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 15-09-11 10:11

Hmmm....

Jeg ville gerne høre fra nogen med erfaring - især da der findes så mange "farlige" sider, som jeg ikke kender til og derfor ikke tør downloade fra.

Jeg har jo allerede googlet en del - og dit link er desværre ikke slemt bedre end det, som jeg selv kan finde. Og jeg kan endda finde noget lignende på dansk...

Så jeg venter videre på hjææææælp herinde.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-09-11 12:25

Der skulle gerne være noget du kan bruge på den CD, som fulgte med dit CAM.
Dit problem er så, hvad du vil optage det på?

Det nemmeste ville nok være, at købe en ID nøgle, som katten kunne have i et halsbånd, og som aktiverede kattelemmen, når den var i nærheden. - Så er det kun hvis din kat, invitere en anden med jem, at den kan nå at smutte med ind i kattekurven.

Det trådløse webcam jeg har, arbejder selvstændigt, og kan up-loade billeder ved bevægelse, til en hjemmeside, eller sende det som mail.

Jeg ved ikke hvilken funktioner der er i dit CAM?

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 15-09-11 13:25

--> Severino: Jeg har et indbygget webcam i min lille notebook, og den havde jeg tænkt mig at forsøge mig frem med...

Det er en Packard Bell som kører på XP - andet skal jeg læse mig til, når den er kommet igang.

Jeg har 2 katte, og de har smidt de almindelige halsbånd mere end én gang... Der findes 2 muligheder: Ny kattelem med halsbånd med magnet (en tung løsning, som jeg ikke kan li') eller modellen med chip i katten og en meget dyr kattelem.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 15-09-11 17:15

Programmet iSpy, kan optage ved bevægelse, og er gratis. Har selv leget lidt med det. Og fik det til at virke med både et Webcam og et trådløst kamera, hvor modtageren var tilslutte via en phone to USB adapter, på samme tid. Mener at have læst, at det kan tage helt op til 32 kameraer.
Og bedst af alt, det er GRATIS
http://www.ispyconnect.com/

Mvh.
d.Buus

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 16-09-11 09:34

--> dbl: Jeg har downloaded programmet, men sidder nu og bøvler med at få det i gang...

Måske er der andre programmer - eller tips...??

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-09-11 00:07

her er lidt at vælge imellem
http://www.ilovefreesoftware.com/05/windows/5-best-free-webcam-surveillance-software.html

Jeg har selv leget lidt med yawcam, utrolig nemt at sætte op men skal da lige have kigget lidt på de andre på den side

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 23-09-11 18:32

jeg har ikke haft tid til at prøve det endnu - og får det nok ikke før søndag...

Men jeg vil gerne se på det.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 30-10-11 09:32

Jeg er ikke så hurtig - og ikke så kløgtig... = har ikke fået det op at køre endnu...