/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Indsætte hyperlink i excelark
Fra : sonjor
Vist : 1337 gange
200 point
Dato : 14-09-11 17:06

Hej
Hvordan kan man indsætte et hyperlink i en celle i et excel regneark, der henviser til en fil, der ligger "et andet" sted.

mvh Sonja

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 14-09-11 17:14

Ja, du skriver bare den ønskede web adresse i cellen, f. eks. www.bt.dk.
spimmer.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 14-09-11 17:19

Du finder symbolet for Hyperlink (Lille blå Globus med kæde), og her kan du så skifte ned til den rigtige fil (evt. skal du ved søgning ændre til *.* i type.

Men det kan tænkes, at det står forskelligt alt efter hvilken udgave af Excel du har.
Jeg har pt. kun kigget i den ældre 2000 udgave.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-09-11 18:01

Kan man ikke bare markere teksten og højreklikke = lav hyperlink

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 14-09-11 18:08

I 2007 højreklikke på den celle hvor linken skal være.
nederst eller næsten nederst klikker du på hyberlink.
Her kan du så klikke dig frem til filen eller selv skrive stien til den.

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 14-09-11 18:30

k_m_s
Ja sådan gør jeg også i Libre Office, men med den samme fremgangsmåde i Excel får jeg- når jeg klikker på hyperlinket- beskeden: " Handlingen er blevet annulleret pga.begrænsninger på computeren. Kontakt systemadministratoren" (Det er også mig). Hvad er det mon for begrænsninger, jeg skal ophæve

mvh Sonja

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 14-09-11 18:44

Hej igen
Nu kom jeg lidt længere, fik rettet i sikkerhedsindstillingerne Men, det drejer sig om hyperlink til en mp3 fil, og nu kommer der en boks med en advarsel om, at jeg skal være sikker på, at filen kommer fra en sikker kilde !!!. d.v.s. at jeg hver gang jeg skal spille en ny, skal jeg yderligere besvare dette, det duer ikke !!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-09-11 18:53

Du skal aktivere et par indstillinger der hedder noget med
kør aktivt indhold på denne pc
under internet indstillinger/ avanveret nede ved SECURITY

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-09-11 18:54

Citat
avanveret nede ved SECURITY

avanceret nede ved SECURITY

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 14-09-11 19:25

nomore
Det hjalp desværre heller ikke.

mvh Sonja

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-09-11 20:15

Citat
hver gang jeg skal spille en ny, skal jeg yderligere besvare dette

Hvis du vil lave et media? arkiv, kan du muligvis bruge dette
http://autoplay-media-studio.updatestar.com/
Der findes også et andet program, hvor filerne er ´´bagt´´ ind i
den færdige fil.
http://www.longtion.com/autorunenterprise/autorunpro.htm

Men du har problemer med din sikkerhed, siden du ikke kan åbne link´s
på din egen pc.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-09-11 20:18

NB:
Hvordan har du sat dine LINK`s til at åbne.
Der er flere måder at åbne/ lave links på ? = parent osv
så muligvis skal du prøve noget andet.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 14-09-11 20:29

Altså, det drejer sig om et program til at lave "dagens program" til undervisning i seniordans.
Jeg har kolonner med nr - dansens navn - musik (hyperlink til min mp3-mappe) -dansebeskrivelse (også hyperlink til en mappe med wordfiler(dansekort) - og lidt andet. Det fungerer så fint i Libre-office, men jeg har netop fået et lille let kontorprogram -( text-spreadsheet mm) som kan køre excel filer, men ikke libre officefiler. Jeg bruger det lille ny program (Kingsoft) til alt andet end lige denne ene fil.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 14-09-11 20:32

Jeg klikker så bare på hyperlinket til musikken, så åbner winamp og spiller løs. Hvis jeg vil se beskrivelsen, klikker
jeg selvf. på det pågældende hyperlink, så åbner word(nu kingsoft)

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-09-11 22:48

OK
Citat
nu kommer der en boks med en advarsel om,

Det kan vel ikke være alle de forskellige programmer som
din PC ikke vil godkende, har du prøvet at åbne dine lydfiler med
Windows Player istedet for Winamp
.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 15-09-11 07:13

Hej igen
Nej jeg vil meget gerne bruge winamp, da den har en plug-in der kan ændre pitch (hastigheden) på musikken, hvilket er meget nyttigt i undervisning. Nå pyt, hvis det ikke kan lade sig gøre, kører jeg videre med Libre office, men må så desværre sige, at mit problem p.t. ikke er løst. Jeg vil dog gerne sige jer tak for alle forslag.
mvh Sonja

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-09-11 10:33

Alt kan lade sig gøre, det er bare et spørgsmål om at ændre dine sikkerheds indstillinger.
Eller prøve et andet program end Winamp, prøv SMPlayer
http://smplayer.sourceforge.net/

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 15-09-11 11:49

nomore
jeg tror stadig, at du har ret mht. sikkerheden, men hjælp mig helst med at løse dette. Jeg tror altså ikke, at en anden afspiller hjælper. Jeg skal nok prøve linket også
mvh Sonja

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-09-11 20:59

Hvilket system har du xp/ vista ???

Selv har Xp pro og kan som sådan ikke hjælpe med andre systemer.
Men prøv at spørg o.v.n eller e.c/ eyvind VIA en PM,
de plejer at have styr på de sidste nye systemer/ sikkerhed.

Ellers opret en ny tråd om ?? kan ikke afspille musik via link/
links i words /exell
eller i den stil.

NB:
Du har ikke flere konti´s på din pc????
kontrolpanel/ brugerkonti
-----
Smutter indtil videre.

Kommentar
Fra : AnnetteB

Dato : 28-11-11 22:54

Undskyld at jeg kommer med noget, der ikke har med tråden at gøre. Men hvordan stiller man selv et spørgsmål herinde?
Jeg kan ikke finde, hvor jeg skal skrive det overhovedet..... Mystiskt

Kommentar
Fra : AnnetteB

Dato : 28-11-11 22:59

Sorry. Nu har jeg fundet ud af det.