/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
RAM Opgradering
Fra : PrivateDK
Vist : 2796 gange
100 point
Dato : 14-09-11 00:34

Jeg har en MEDION AKOYA E4360 D (MD 8338) som jeg gerne vil ofre ekstra 8GB RAM på.
Jeg har fået at vide af Medion at der sidder et MSI MS-7616 bundkort i, men det har ikke rigtigt hjulpet mig med hvilke RAM jeg kan putte i.
Jeg har haft den åbnet og kan se der sidder 2x2GB PC3-8500 RAM i den.
Skal det være netop denne type jeg skal købe?

Jeg har kigget på disse RAM:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=522874

Eller kan jeg købe disse der er billigere og burde være hurtigere.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=701887
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4186350

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 100 point
Dato : 14-09-11 03:59

din pc er ligeglad med hvem der har lavet dem. de skal bare passe i soklen.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 14-09-11 08:51

Jeg ville holde mig til typen: PC3-8500
Du kan se det under RAM her: http://www.proshop.dk/RAM.htm

Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 14-09-11 13:23

Tak for svaret trimare46.

Prøver med denne:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4186350
Det værste der kan ske er nok at den kun kan køre med de 2 nye 8GB.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 14-09-11 14:20

Skrev til Kingston i går, og fik dette svar:

I would be grateful if you could download the following free program to get a run down of all your current system specifications:

http://www.cpuid.com/cpuz.php

Once you have the information, either attach the document or the screenshot to your reply. We will then endeavour to find a matching memory.

Det er utroligt hvad det program kan se om ens PC.
Nu har jeg sendt oplysningerne til Kingston, så må jeg se hvad de svarer.
Lægger svaret herind når det kommer

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 16-09-11 12:22

Efter at have kørt programmet, skrev Kingston tilbage, at det ikke var nok.
Så de bad mig tage billede af RAM'en der allerede sidder der, samt et billede af de ramslots der er på bundkortet.
Det gjorde jeg, så endelig i dag fik jeg dette svar.

Thank you for your email and pictures.

Based on the information about your motherboard you provided our R&D department suggests the following memory:

KVR1333D3N9/++GB

Please note that this part number has not been tested directly with your motherboard and therefore we are unable to guarantee 100% compatibility. However, it is compatible
with the specifications of your system. Please check the maximum of memory you can install on the user manual or manufacturer support.

Should you have further queries do not hesitate to contact us again.

Hmm, det garanterer jo ikke noget.

Håber der er nogen der kan bruge svaret til noget.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 16-09-11 12:40

Jeg skal så yderligere oplyse at jeg var så utålmodig, at jeg havde bestilt denne ram:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4186350
Den er netop kommet med posten og installeret.
PC'en kører nu med 12GB, så jeg er glad.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 16-09-11 15:34

Godt du fandt ud af det.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 16-09-11 15:53

Og nu igen knapt så glad.
Har fundet ud af at min maskine kun kan udnytte de 4GB der sad i maskinen.
Det skyldes at jeg har en Win7 32-bit og ikke en 64-bit.
Sært at jeg ikke på noget tidspunkt er blevet spurgt på min windows version.

Jeg har snakket med Medion, der lægger navn til PC'en, for at vide hvor meget og hvilken RAM jeg kan putte i. De ved oven i købt hvilken Windows de leverer med.

Jeg har skrevet med Kingston.

Jeg har snakket med forhandleren der solgte mig RAM'en.

Ikke ÉN gang er jeg blevet spurgt på version af Windows.
Det bliver jeg på et eller andet plan lidt sur over.
Nå, så blev jeg da så klog. Måske man skulle shoppe en 64-bit, eller bare vente på en Win8 og huske at checke om der er en versin 32-bit og en version 64-bit.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 16-09-11 16:55

Surt at ingen på Kandu, incl. dig selv, kom i tanke om det. Husk lige inden køb af Win7 med 64-bit at undersøge om PC'en kan køre 64-bit. Du kan hente check af dette på Microsofts hjemmeside.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 16-09-11 16:59

Hvis du vil købe en udgave i 64-bit så er det billigere at købe en udgave som må installeres på 2-3 maskiner og find venner til samkøb.

Kommentar
Fra : the_collector

Dato : 30-01-13 18:41

Ved godt at svaret er lidt sent. Jeg har selv denne PC http://aldi.medion.com/md8343/dk/, hvilket er meget tæt på din. Min har en i5 processor og et andet grafikkort, men ellers tilsyneladende identiske. Jeg har lige købt og i sat disse ramklodser http://www.edbpriser.dk/ram/kingston-hyperx-predator-4-x-4-gb-id-7082721.aspx. De virker tilsyneladende som de skal. Windows Experience gik fra 5.9 til 7.0.

Angående Win 7, så vil jeg tro, at du har fået en dvd hvorpå den ligger. Jeg havde to sæt recovery dvd'er. Den ene er Win 7 32 bit, den anden 64 bit. Prøv at læs, hvad der står på selve dvd'erne, det er ikke særligt tydeligt, men ved nærlæsning ser man det. Håber, at du stadigvæk kan bruge info.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 30-01-13 21:24

PrivateDK, husk lige at den 31. januar er sidste dag for billig opgradering af din Win7 til Win 8