/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
tapet oven på fugt plet
Fra : simonanton
Vist : 589 gange
50 point
Dato : 13-09-11 09:53

hej

jeg har en indvendig væg, hvorpå der er en nogle fugt pletter, de er ved gulvet og ca 10 cm op.

Den fagkyndige maler mener vi skal give det en spærrende grunder hvis vi vil undgå at det slår igennem igen, hvis vi vil tapetsere ovenpå.

men jeg har andetsteds fået at vide, at vi også kan give det en omgang staniol inden vi tapetsere ovenpå?

Hvad mener i? har i andre forslag

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-09-11 10:23

Det kjogeste, og på langt sigt sikkert også det billigste, ville nok være at finde ud HVORFOR der er en fugtplet der, og gøre noget ved det.

Det kunne jo være der ligger et vand eller varmerør der lækker eller....?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 13-09-11 14:08

Det er jo galt at der i det hele taget er fugt der, prøv at gå din sokkel igennem, om der er revner. Alt vil efter min mening bare være at lukke fugten inde, og mulighed for dannelse af farlig skimmelsvamp.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-09-11 16:06

Fugt bør ikke bare dækkes, men årsagen fjernes.
Hvis det er i forbindelse med overdragelse af boligen, så er det ikke i "god tro" at dække for fugten.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-09-11 19:20

Det eneste du får ud af, at spærre for fugtpletten er, at fugten bare slår ud ved siden af eller ovenover hvor det befinder sig nu.

Kilden til fugt skal findes og skaden udbedres.