/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
BMV R 45
Fra : kattegat01
Vist : 1016 gange
50 point
Dato : 12-09-11 22:19

Hej hej. jeg er blevet tilbudt en bmv r 45 fra 1980 som står fuldstændig som ny.den har kørt 18000 km prisen er 39000-kr jeg har en suzuki vx 800 fra 90 der har kørt 13000 km. sælger vil bytte lige over. mit spørgsmål er: er det en go ide at bytte lige over. har tænkt mig at tilbyde sælger at jeg skal have 2500-kr i bytte. sælger får jo en mc der er nyere med flere ccm og færre kørte km. kom med et fornutigt bud på hvad der er bedst. mvh kattegat01

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 60 point
Dato : 12-09-11 22:45

Ville
Citat
ABSOLUT
ikke bytte,
Med mindre der var 10 - 15.000- til dig/ hvis begge maskiner er tip/top
Men det er selvfølgelig også kun MIN mening

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-09-11 22:47

NB: din egen maskine er vel også ved at være et klenodie
som mange fan´s gerne vil købe til en GOD PRIS.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-09-11 22:48

Men ?? hvorfor dog hoppe over på en BMW?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-09-11 22:56

18000 er ikke noget at tale om for sådan en maskine . Men 30 års alder tyder på at km tælleren ikke passer. Den er jo nem at få til at vise ,som man vil.

Det kan også være den er startet et utal af gange for at køre ganske kort og ikke driftsvarm. Det er ikke godt, men noget lignende gælder vel din motorcykel.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-09-11 23:03

Citat
18000 er ikke noget at tale om for sådan en maskine

Du kan som regel

Se på speedometeret om tallene står på linie, gør de ikke det
kan du være sikker på der har været en boremaskine på det....

Men i gamle dage 1980, var jo ikke ligefrem da man tog på langture
eller kørte sammen, som man gør nu omdage.

Citat
Det kan også være den er startet et utal af gange

hvilket betyder slid og andet dårlig skab/ begge veje

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 13-09-11 08:43

Uha - Uha - PAS PÅ. Den fine R45 er en maskine som man kan forelske sig i fordi det er et klenodie og så velholdt at den ligner en "NY" - Jeg har haft sådan en og ja, det er en flot og fin MC, men den kan ikke køre re stærkt. I modvind vil du ikke engang kunne trækken den op på 100. Men hvis du kun kører bykørsel så er den fin. Den gang brugte Københavns Politi den fordi de kun kørte i byen. Køb den bare hvis du vil have noget smukt at kigge på, men ikke en brugsmaskine. Men sælg ikke din Suzuki.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-09-11 15:47

Den BMW er alt, alt for dyr, også selv om den er velholdt.

Og jeg er enig med ovenstående indlæg, at den ikke er til meget mere end en eu-knallert.

Se denne her, har kørt lidt flere km, men det betyder sgu ikke noget til en BMW, og en smule ældre, men koster heller ikke det halve af den du har kig på.- Og det er ikke et særsyn at de ligger i den prisklasse, selv om det selvfølgelig ikke er den model der er flest af.

http://www.dba.dk/bmw-r45-450-ccm-79-48000/id-77330399/

Og Suzukien er for billig i de 39000, med mere end dobbelt så mange km og i samme årgang koster de altså stadig op til 45-46000

http://www.dba.dk/suzuki-vx-800-800-ccm-1990/id-67242523/

Godkendelse af svar
Fra : kattegat01

Dato : 13-09-11 16:27

Tak for svaret nomore.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-09-11 23:04

Citat
I modvind vil du ikke engang kunne trækken den op på 100.

Hvilke veje kører du på?
BMW er satan´s sejtrækker, og kom ikke at sig, at den ikke kan mere
end min KINA grill - på hele 18 HK og uden det MOMENT - en BMW trods alt har.
Min gamle kører lærer havde anskaffet sig - netop en af de gamle
til skolekørsel, og den var FANDME en sejtrækker.
At jeg så åbenbart også lige skulle teste den, samme dag, før
vedkommendes elever skulle op på den, kan overraske mig,
da han ville købe min egen Yamaha 350 SPECIAL (2 takter), med næsten 70HK
OG DEN kunne altså flytte GUMMI, men han ville ikke give de knap 7500.-
jeg ville have for den = BILLIGT dengang

Bortset fra det, kørte Basserne vist også på dem, for mange år siden?
Og der kunne de - da indhente mig på en P-Plads = for en fartbøde på ??
Som jeg godkendte uden at blinke, da han ikke kunne bevise andet end
for meget gas på pedalen, men det tog ham knap 4-5 km
at indhente mig osv...

Kommentar
Fra : kattegat01

Dato : 20-09-11 19:12

hej hej. det var et super godt indlæg du kom med. tak for det. mvh kattegat