/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Klik lyde fra fjernvarme
Fra : støjplaget
Vist : 317 gange
20 point
Dato : 12-09-11 22:15

Efter at være overgået fra oliefyr til fjernvarme har jeg fået problem med "klik" lyde i radiatorerne, kan også høres i teknikskabet. Lydene har samme interval og høres også i slukkede radiatorer f.eks. soveværelse. Har fået nye Danfoss termostater i hele huset. Kan der være utætte rør i gulvet - hvem kan afhjælpe problemet.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-09-11 22:21

Hvis det er nyt ledningsnet, så væn dig til det, det næste ½ år
rørerene i jorden skal lige have lov til at sætte sig

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-09-11 22:21

Det er rørene , som er monteret forkert. Når de bevæger sig på grund af termisk udvidelse/saammentrækning, sker det i små "skælv" fordi de ligger stramt mod bygningsdele ,istedet for fleksible bøsninger.
Det er om igen for vvs tossen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-09-11 22:59

Vi har fjernvarme og det klikker fra vores radiatorer. Det har det gjort siden huset blev bygget i 60'erne. Og hvis det ikke klikker, så er det unormalt. Og det klikker meget når de varmer. Men det er dejligt at høre, får så bliver her varmere.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-09-11 09:55

Hmm, man burde kunne opfinde en gummimuffe eller et stykke rør i plast eller gummi som snupper bevægelserne, denne skal kunne monteres af en VVS`er et sted i boligen.

Husk at det var mig der fandt på det når nogen udtager patentet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-09-11 12:16

Jeg har været fraflyttet sådan et hus, men efter 8 år kom jeg tilbage, og sikke en følelse af hjemkomst, klikkelydene bød mig velkommen. Og tænk, jeg opdagede at jeg havde savnet dem.

Så Luffe, ingen gummidupper til mig. Jeg kan lide de lyde.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-09-11 14:24

De bløde gennemføringer er ingen ny opfindelse. De har været i brug i mange år.
Men der er vvs er som ikke forstår det .