/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
ondt i ryggen
Fra : bublebee
Vist : 744 gange
100 point
Dato : 12-09-11 20:08

Jeg er nu 38+4 henne og døjer med rigtig meget ondt i ryggen - konstant.

Det ligger fra under skulderbladende og ned til under midt på ryggen, ligesom når man har slæbt for meget på noget. ved godt det er maven der tynger, men nogle gode fif til at holde det ud

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 12-09-11 20:27

Få noget massage og få løsnet op, de bliver ikke sjovere når du har født

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 12-09-11 20:30

det er virkelig træls

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-09-11 20:33

Sæt dig på en spisestuestol - omvendt - og kør rundt med skuldrene, først fremad og så bagud. Gør det 5 gange hver gang du sætter dig, gerne 30 øvelser pr. dag. Det kan hjælpe.

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 12-09-11 20:33

Jep jeg havde selv ondt mellem mine skulderblade og var nød til at gå til fys i en længere periode mens jeg ventede den yngste i 2005/2006

Mit var dog ikke kun pga jeg var gravid men også har skæv ryg

Men det hjalp og det er først ud at jeg er ved at få problemer igen

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 12-09-11 20:34

få en henvisning af lægen

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-09-11 21:13

ondt i ryggen - konstant.

Sidst jeg havde ondt = ikke en BETTE smule
smurte jeg Lokaltbedøvende på ryggen = kan få´s på alle Apoteker/ håndkøb
Smurte er sikkert forkert, da jeg dryppede dråber på et stykke
sugende papir, og lå det på ryggen, og lod det være et par minutter.
Virkningen er ikke den helt store, MEN nok til at kunne mærke en bedring/ lindring.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 12-09-11 22:56

Hun har ondt fordi hun snart skal føde, så maven er stor og ryggen bliver voldsomt belastet ved den store mave.

Bubblebe du skal hvile midt på dagen, og om eftermiddagen. Plej din ryg nu, for når babyen kommer, så er det op om natten og du er træt.

På den anden side så har de fleste gravide ondt i ryggen når de er i 8-9 måned.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 12-09-11 23:12

køb en af de seler man kan få at afhjælpe tyngden af maven. de er gode :) håber du løser problemet

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-09-11 03:51

Lige før vi mangler et live - camera!!!!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-09-11 12:18

Ork nomore, du er misundelig. Du kan ikke blive gravid. For du er da en mand ik'

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 01-10-11 13:19

Hej bublebee.

Dem der lære at gå rigtigt får meget sjældent ondt i ryggen, så jeg vil foreslå dig
at lære at gå ligesom Masaierne gør.

For min kones vedkommende, som havde beklaget sig over ondt i ryggen i mange år.
hjalp det i løbet af 15-20 min. for ca. 5-6 år siden, og det virker stadig væk!

Jeg kender i øvrigt ret mange, som er blevet hjulpet på denne måde,
dog er det selvfølgelig forskelligt hvor hurtigt det hjælper,
ligesom det kun er de tilfældet når det er en forkert gangart der er årsagen,
men det er det til gengæld også i rigtig mange tilfælde.

Og er man så gravid som du er, eller på anden måde forøger sin vægt meget hurtigt,
har smerterne selvfølgelig de bedste betingelser for at man hurtigt bemærker at de er kommet.

mvh. og håb om bedring.

DkwM237

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 15-02-12 11:29

Tak for svaret granner01.