/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Opvaskemaskinen viser fejl 001
Fra : møllerbak
Vist : 339 gange
20 point
Dato : 12-09-11 13:59

HJÆLP,-jeg er på den. Har lige købt en brugt/ny vaskemaskine af mrk. Hanseatic - tysk. De første 3 uger virkede den upåklageligt, men pludselig viser den error 001.
Kan nogen hjælpe mig? Har i dag afmonteret slanger og renset dem. Filteret var OK, så jeg kan ikke rigtigt gøre mere.
Error 001 vises igen.
Hilsen
møller

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 12-09-11 14:30

har du åbnet for vandet???

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 12-09-11 14:32
Kommentar
Fra : møllerbak

Dato : 12-09-11 15:20

Tak for hurtig svar Snaptil. Men der er åbnet for vandet, og den har også kørt i nogle uger, men erfarer at der ikke kommer vand ind i opvaskemaskinen. Error 001 vises ret hurtigt efter valgt program.
Opvaskemaskinen er brugt 4-5 gange da jeg købte den.
hilsen
møllerbak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-09-11 18:02

Der sidder måske også et filter i magnetventilen - altså der hvor tilgangsslangen er monteret på selve maskinen.
Der kan også sidde en eller anden form for vandstop på tilgangsslangen.
Og du har vel sikret dig at der kommer vand ud af vandhanen.

Står maskinen og vrider så lågekontakten ikke er aktiveret.