/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Gemme på ekstern harddisk
Fra : klanger
Vist : 765 gange
100 point
Dato : 11-09-11 16:43

Min gode PC har ikke den store harddisk..! Derfor har jeg en ekstern harddisk, hvorpå jeg manuelt overfører filer til.

Er det muligt kun at bruge denne eksterne harddisk til, at gemme på. Og kan det gøres "automatisk"..?

Jeg ville egentlig helst have, at selve Pc'en bare kører styresystemer o.lign og resten ligger på den eksterne.

Håber der er en der har løsningen, hvis den findes?

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-09-11 16:49

ja

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 11-09-11 16:51

Ja, når du vil gemme noget fra et program siger du bare at den skal gemme på din eksterne harddisk.

vic200

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 11-09-11 16:54

Højreklik på på mappen dokumenter, og vælg egenskaber. Der kan i under fanebladet "Placering" vælge hvor den skal være, og der kan du f.eks. vælge din ekstern harddisk. Du skal bare huske, at de harddisk skal være tilsluttet HELE tiden.

Mvh.
d.Buus

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-09-11 16:58

Er der noget i stil med det her du søger?
http://support.microsoft.com/kb/310147/da

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 110 point
Dato : 11-09-11 16:59

Du kan stort set bruge din eksterne harddisk fuldstændigt som en intern. Drevbogstavet i Stifinder er blot noget andet end C:.

Nu er der lidt forskel på Windows XP og Windows7, men hvis det er Windows XP så kan du højreklikke på Dokumenter, vælge egenskaber, så får du mulighed for at en anden sti for Dukumenter, her kan du blot ændre C: til din eksterne disks drevbogstav. Du vil også blive spurgt om hele indholdet skal flyttes med det samme. Herefter vil det være Dokumenter på din eksterne disk dine ting bliver gemt på som standard, nogle programmer skal dog "have besked" særskilt.

I Windows7 får du mulighed for at tilføje en mappe som skal vises i Dokumenter, her tilføjer du blot en mappe på din eksterne disk.

Jeg kan dog ikke garantere for om nogle af disse indstillinger vil ændre sig hvis din eksterne disk er slukket medes maskinen er tændt.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 11-09-11 17:01

Du kan med fordel også tildele din ekstern harddisk et drevbogstav "højt" oppe i alfabetet, så det ikke laver problemer med andre drev du med tiden måske vil tilslutte.
Det gøres ved at gå ind i "Kontrolpanel > Administration > Computeradministration > Lager > Diskhåndtering(lokal)" Find din ekstern harddisk, og højreklik på den, og vælg "Skift drevbogstav"

Dette skal selvfølgelig gøres inden du flytter mappen dokumenter, billede m.m.

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 11-09-11 17:06

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.

Hvor er tingene nogen gange indlysende og lette, når man får det forklaret...

Tak for hjælpen, alle sammen...og "vinderen" blev fundet ved lodtrækning....flere af svarene var jo meget ens...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-09-11 17:43

Goodsync

Kommentar
Fra : nomore