/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Min flagstang er skæv
Fra : Scrittore
Vist : 1492 gange
20 point
Dato : 10-09-11 10:10

Kære kanduer

Min flagstang er skæv – eller rettere: Flagstangen fejler ingenting, men sidder på en skæv betonsokkel (godt en meter høj), så flagknoppen hælder cirka 10 grader i forhold til jorden.

Hvad er den nemmeste måde at rette den op på?

Selv har jeg forestillet mig noget med at grave lidt ud på den ene side og banke nogle metalpløkker ned i den anden, så den kommer tilbage i vinkel.

Med venlig hilsen

Peter – ny husejer, der ikke kan li' skæve ting

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-09-11 10:19

grav hele vejen rundt ned i en halv meters dybde, måske lidt mere. så kan du sikkert trykke soklen lidt til siden så den kommer til at stå lige. så fylder du jorden ned igen lidt ad gangen og stamper rigtig godt hver gang du har lagt 10 cm jord i.

Kommentar
Fra : Scrittore

Dato : 10-09-11 19:02

Tak for tippet. Jeg kan høre, der er lidt mere arbejde i det, end jeg havde forestillet mig, men sådan er det jo altid. Jeg finder skovl og spade frem

Kommentar
Fra : alka

Dato : 11-09-11 13:23

Det er formentlig vinden der med tiden har påvirket skævheden. Hvis du vil have den til at stå lige i en længere periode - end forslaget ovenfor, så skal du pæleborde et nyt hul og montere betonpillen der! Hvis du vil bruge forslaget ovenfor, så skal du smide cement/beton ned ved siden af!

Kommentar
Fra : Scrittore

Dato : 11-09-11 14:33

Tak for flere gode råd! Lidt cement i hullet kan aldrig skade...