/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Netværks problem
Fra : 4nit
Vist : 611 gange
80 point
Dato : 09-09-11 19:34

Har TILGIN H1521 router, og har lige købt denne adapter NETGEAR USB-nøgle WiFi-N 150 Mbps WNA1000M for at få trådløs forbindelse til den stationære. Tildelte Netgear som foreskrevet routerens wpa kode. Forbindelsen skiftede farve fra rød til grøn, men der var stadig intet internet??
Umiddelbart kan jeg ikke se nogle fejl. Kan det være at der er noget i Windows 7 der skal ændres?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-09-11 19:47

Trådløs eller med kabel?
Ind i Netværksforbindelser og højre klik på det netkort du anvender og klik på Egenskaber og Status.
Er IP adressen noget som ligner 192.168.X.X ?

Kommentar
Fra : 4nit

Dato : 09-09-11 20:06

trådløs forbindelse. Kan ikke finde ud at gå ind i netvæksforbindelser (newbie), har prøvet under kontrolpanel!!!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-09-11 20:32

klik på start --> skriv cmd og tryk enter --> i den sorte kasse der kommer frem (command prompt) skriver du ipconfig /all og trykker enter
Der er mellemrum mellem ipconfig og /all

Det er ipv4-adresse, gateway og dns vi er interesserede i

ipv4 adressen er din computers ip
gateway er din router
dns kan være din router eller anden gyldig dns

Kommentar
Fra : 4nit

Dato : 09-09-11 21:02

Ipv4: 169.254.135.98(foretrukken)
Standardgateway: Der står ingenting???
Dns: fec0:0:0:ffff::1%1
fec0:0:0:ffff::2%1
fec0:0:0:ffff::3%1

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-09-11 21:18

169.254.135.98 er en APIPA adresse. (Automatic Private IP Adress)
Det ser ud til at du ikke får en ip fra din router, er du sikker på at du har tastet rigtig kode

Kommentar
Fra : 4nit

Dato : 10-09-11 20:24

Ja. Giver op, og borer hul til kabel.
Tak for hjælp