/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Hvor mange moskeer er der i Saudi?
Fra : cristian2
Vist : 924 gange
40 point
Dato : 09-09-11 09:41

Jeg er ved at skrive en opgave hvor jeg skal finde ud af hvor mange moskeer der samlet det er i Saudi Arabien. Udenrigsministeriet henviser til Ambassaden i Kbh. Men ambassaden ringer ikke tilbage eller besvarer mails.
Og alle jeg taler med siger, at det er sådanne oplysninger man sagtens kan finde på nettet - men hvor?

Er der nogen er kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-09-11 09:54
Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 50 point
Dato : 09-09-11 10:02

Der er 20.000 alene i Mekka
http://wiki.answers.com/Q/How_many_mosques_are_in_Saudi_Arabia

Det er jo ikke bare de store med minareter, i og med muslimer skal bede 5 gange om dagen er de jo nok spredt i mindre størrelser på gader og arbejdspladser så der er hurtig adgang, hvis de ellers ikke har bedetæppet med og bruger det hvor de befinder sig.

Prøv at snakke med en muslim Du kender om han kan få oplysningen fra sin imnam.

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 09-09-11 14:15

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 09-09-11 15:48

det er jo som at spørge : hvor mange kirker er der i Argentina.. tror ikke der er et præcist tal på det.

men du kan måske regne med 1 moske pr. 2000 indbyggere.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-09-11 20:09

ja men ingen ved hvor mange indbyggere der er i Saudi. Det er rent gætteri.
Men tæller i øvrigt hverken hunde , kvinder eller geder med.

Spørg hellere hvor mange kirker eller synagogwer der er. de er til at tælle.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 10-09-11 21:03

Citat
synagogwer

Hvad hulen er det for nogle tingester?

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 13-09-11 13:32

Alt for mange, ligesom at der er alt for mange kirker bla: her i Danmark, og det er helt galt i USA.
Det går den forkerte vej, man skulle jo tro at vi ville blive kloger,men det er åbentbart ikke tilfældet, en anden ting du bør vide er at Saudi bruger enorme summer på at bygge Moskeer i mange lande, det går den forkerte vej, cristian2.
alan57

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-09-11 14:53

Citat
ligesom at der er alt for mange kirker bla: her i Danmark

Nej !!!

Hvor mange kan Du se fra Dit vindue, i modsætning til hvis Du tager et "fuglekig" ud over en storby i et muslimsk land.
At være ateist er heldigvis langt fra at bare tænke på at nedrive disse historiske bygninger eller omdanne dem til pizzabarer, ihvertfald for mit eget vedkommende.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 13-09-11 21:53

Ja lad os da bevare dem de er jo unikke alle sammen og de koster jo næsten heller ikke noget at bevare, hvis alle i der vil bevare dem så betalte for dem så kunne i bygge dem på hver gadehjørne, men nej i vil jo have at jeg også skal betale for disse total ligegyldige bygninger.
Det er så dejlig nemt at gå ind for alle disse kirker når bare man får andre til at betale for møget.
Jeg syntes at i som vil have disse kirker skal betale for dem ved indgangen og så kunne i måske også lige betale præsternes lønninger på samme måde, men det vil ikke komme til at ske for det er jo ikke retfærdigt vel?.
Nej jeg der ikke har og vil ikke have noget med disse kirker at gøre jeg SKAL sku betale det er da retfærdigt ikke sandt?.
Historiske bygninger ja mon ikke, disse nasser har levet højt på at undertrykke den danske almue gennem mange år, ved bla: at holde med de rige i samfundet og dermed holde folk nede med trusler om helvede for alting havde deres plads også her på jorden og når alt kom til alt var vi jo alle fattig som rige på den plads som vor herre havde udvalgt netop til os.
Og på den måde fik præsterne belønning af Bla: Kongehuset der gav dem deres dannebrosordenen som de så smukt og diskret bære på deres præstekjoler selv den dag idag har de den på det kan man da kalde et kald ikke sandt, man kan da kun se op til sådanne personer, hvor er det dog smukt jeg kniber en tåre over sådan et uselvisk menneske.
Jeg ved at hvis du kom til at betale for dine åh så historiske bygninger selv så fik tonen sku en anden lyd og det er ikke en tro, men en viden, tro mig Hr LuffeA .
alan57

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-09-11 22:23

Det var da en utrolig masse Du skulle af med.

Hvad så nu, vil Du bede de gejstelige myndigheder, deriblandt regeringen om undskyldning og rejse et erstatningskrav for udnyttelsen af Dine forfædre gennem 1000 år ?

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 14-09-11 00:52

Ja det ville da ikke være nogen dårlig ide, hvorfor skulle de slippe?.
Men nej så langt vil jeg ikke gå, men de kunne jo starte med en undskyldning mod verdens befolkning det ville klæde dem, men det får vi nok ikke da de så bliver nød til at indrømme alle de ting de har lavet i guds navn.
De kunne jo starte med at få stoppet den hyjernevask de udsætter børn for og se at trække sig fra etisk råd hvor de ikke har noget at gøre, vi sætter jo heller ikke frisør i etisk råd fordi de er frisøre vel? hvorfor skulle vi så sætte eventyrfortællere ind i det?.
alan57

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-09-11 05:43

Citat
men de kunne jo starte med en undskyldning

Jaeh, det er jo blevet moderne at forlange undskyldninger af helt uskyldige der ikke har haft en skid med forbrydelser at gøre.

Har Du en tiptiptiptiptiptiptiptiptiptiptipoldemor der fik skældud af manden da maden ikke stod på bordet må Du jo opspore hans familie og forlange en undskyldning.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 14-09-11 19:07

LuffeA nu var det en joke med en undskyldning, og du bruger alt for mange ord på ikke at svare på de ting jeg skriver om, men det kan jeg godt forstå.
alan57

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 10-10-11 09:05

Tak for svaret LuffeA.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 24-01-12 23:20

Citat
synagogwer

Jeg har stadig ikke fået at vide, hvad hulen sådan en tingest er ?