/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Flytning af mails og adresser
Fra : Smukke_Ole
Vist : 832 gange
500 point
Dato : 08-09-11 11:18

Jeg har lovet en veninde at flytte "gamle" mails og mail-adresser fra hendes gamle computer med XP til en ny computer med WIN 7. Jeg kender ikke ret meget til WIN 7 samt det mail-program, der
hører til.

Hvor ligger mails og adresser i XP
Outlook Express ?
Outlook ?

Hvor skal de ligge i WIN 7 ?

Findes der et (gratis) program, der kan klare opgaven ?
Eller er det med "håndkraft" ?, f. eks med en USB stick

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-09-11 11:29

Hvis du skal flytte mails så skal du eksportere dem til en .pst fil og så importere den .pst fil. Det kan man både i outlook express og outlook.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 08-09-11 11:30

Gå i Outlook og gem post Læg mærke til hvor du lægger den. Åbn din nye Outlook og læg ind der.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 08-09-11 11:34

Brug Outlook / filer exporter og Importer til det nye sted

Kommentar
Fra : kj

Dato : 08-09-11 11:51

Microsoft nem flyt klare det hele, du kan downloade det far Microsoft og indstallere det på XP, kør det og flyt til extern HD eller lign, normalt er der ikke plads nok på en USB stick. I win7 mener jeg der er importmuligheder fra disken med nem flyt, eller må programmet også installeres der. Det flytter alle vigtige filer fra XP computeren

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 08-09-11 12:06

I outlook findes "Personal Address book" (*.PAB) som default ved navn "mailbox.PAB" ligger under din profil i windows. Du kan evt. søge på "*.pab" <- uden "" .
Herefter kan du frit flytte den til anden pc.

Citatet er fra: http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=78765

Måske kan du også have glæde af dette link:

http://support.microsoft.com/kb/196215/da

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 09-09-11 13:53

Jeg har prøvet hos mig selv at eksportere mailadresser fra Outlook Express og fra Outlook.
Det går meget fint, men jeg kan ikke finde ud af at eksportere de mails, jeg har liggende.
Hvordan gør man det ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : kj

Dato : 09-09-11 14:13

smukke_ole. prøv mit råd med nem flyt, jeg har brugt det fra win2000 til XP og fra XP til Win7

Kommentar
Fra : kj

Dato : 09-09-11 14:22

Undskyld allesammen programmet hedder ikke nem flyt, men Windows Let overførsel

Kommentar
Fra : kj

Dato : 09-09-11 14:26
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-09-11 15:18

Husk at der ikke er en E-mail program med Windows 7, Thunderbird som er gratis og på dansk kan åbne de gamle mails fra Outlook Expres og sikkert også dem fra Outlook:
http://www.mozilla.org/da/thunderbird/
med Otulook Express gemmer du adresse kartoteket og meddelelser ved at klikke på Filer og på Eksporter og gem først adresserne og bagefter de gamle mails

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 13-09-11 16:35

Hej alle !

Jeg er nødt til at tage en time-out med at afprøve de forskellige forslag, men jeg vender tilbage !

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-10-11 22:38

Har du ikke prøvet dem endnu?

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 31-10-11 08:04

-> webnoob

Nej, jeg har ikke haft tid, eller adgang til den computer, hvor det skal foretages.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-12-11 16:25

Har du stadig ikke prøvet?