/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Script...?
Fra : ganga
Vist : 573 gange
100 point
Dato : 07-09-11 07:55

Hej..
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man opretter et felt, hvori man kan indsætte et areal.., derefter kan man så få en pris..

Det skal anvendes i en hjemme side.. Dvs. kunden kan indtaste størrelsen på gulvarealet, og så kan kunden se hvad det koster, at få fortaget en gulvslibning i den størrelsesorden..

Det er vist noget med et script....

Takker.....

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 08-09-11 20:12

Det kunne se så'n ud
Kode
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML>
<HEAD>
<!-- Minus AutoDato -->
   <TITLE>udregn m2 pris</TITLE>
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">
<script type="text/javascript">
function only_numbers(value){
    var check_this = value;
    var expression = /^\d*\.*\d*$/;
    if(expression.test(check_this)){ return true; }
    else{ return false; }
   }
function calculate(){
    var lengthVal = document.mult.lengthVal.value;
    var heightVal = document.mult.heightVal.value;
    var priceVal = document.mult.priceVal.value;
    var showValue = 0;

if(only_numbers(lengthVal) && only_numbers(heightVal) && only_numbers(priceVal)){
var showValue = ((lengthVal * heightVal) * 1) * priceVal;
showValue = Math.round(showValue * 100) / 100;
    mult.result1.value = showValue;
    //alert(showValue);
    }else{
    alert("Indtast kun tal!!!");
    }

</script>

</HEAD>
<BODY>

<form name="mult">
&nbsp;&nbsp;Pris per m2: <input size=4 type="text" name="priceVal" /><BR>
&nbsp;Længde: <input size=4 type="text" name="lengthVal" />&nbsp;Bredde: <input size=4 type="text" name="heightVal" />&nbsp;=&nbsp;<INPUT TYPE="text" VALUE="0" SIZE="6" NAME="result1">&nbsp;kr.<BR>
&nbsp;<input type="button" value="Beregn" onclick="calculate()" />
</form>
<BR>
Indtast prisen, f.eks 34.50<BR>
indtast længe og bredde, klik på <B>Beregn</B>, så får du prisen for arealet<BR><BR>
NB. Det skal være et .(punktum) mellem kr og øre og meter og centimeter
</BODY>
</HTML>

et eksempel
http://www.angelfire.com/home1/klaudi/LxBxpris2.html

Godkendelse af svar
Fra : ganga

Dato : 09-09-11 08:15

Tak for svaret Klaudi.., det er super godt..!!!

ganga...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-09-11 13:08

velbekomme