/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Acer igen
Fra : ambeck
Vist : 804 gange
300 point
Dato : 07-09-11 01:08

Jeg har altid problemer med min acer, som ellers skulle være så god. Nu har jeg fået nyt fjernsyn og glædede mig til at se film på tvskærmen. Der var bare ikke liv i hdmi-forbindelsen. På min acer altså. Derimod var der masser af liv og billeder med samme tv, samme kabel og en dell.

Surt - surt - surt.

Så checker jeg lige mit grafikkort. Der er en lille gul trekant på højkant så måske skulle man geninstallere driveren? Forsøgt, men det virker lidt som om der ikke er nogen driver til min ATI Radeon HD 4650. Jeg får en 3200 i stedetfor. Fra ATI- hjemmesiden. Det er noget rod. Acer vil ikke hjælpe, for jeg har opgraderet til windows 7. Microsoft vil ikke hjælpe, for det er mere end 90 dage siden jeg opgraderede. O.S.V.

Hurra for dell.

Hvis der er nogen, der har en ide, så vil jeg gerne vide det og belønne med point.

Accepteret svar
Fra : Jan4100

Modtaget 300 point
Dato : 07-09-11 07:46

Du kan hente driveren her:
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx
Vælg desktop graphic
og eventuel autosøg på dit skærmkort, Jeg har 2 skærmkort i min pc det ene er et inbygget i motherboardet som også er et 3200, det opdatere jeg ikke fordi jeg har installeret et ati hd 5700 serie som hoved skærmkort, det skal ændres i bios vist du ikke har gjort det.
forøvrigt er det også en acer jeg bruger og den er kanon

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 07-09-11 09:50

Acer laver ikke din driver, det gør AMD. Så du skal ind hos dem og finde din driver:

Nogen gange er det bedst lige at fjerne de gamle drivere først.

nu har du vel valgt at klone forbindelsen??? når du sender til tvskærm??

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 07-09-11 10:10

til snaptil: ja jeg har klonet -og fjernet begge drivere drivere og downloadet ny og installeret.Som jeg skrev virker det jo med vores dell, men der er en masse på acer, som er interessant at få over på TV. Og det går vi glip af. Der var nogen der sagde at hvis man alligevel havde problemer med HDMI, skulle man checke skærmkortet. Så så jeg, at der var knas o.s.v.

til jan4100: Jeg har godt nok ikke rettet i BIOS. Jeg fjernede begge grafikkort på engang og installerede så et ATI radeon HD 4650 - troede jeg. Jeg fik AMD VISION Engine Control Center ned, men jeg kan ikke få det til at makke ret. Jeg får det til at se ud som det altid har gjort

Hos acer siger de, jeg skal reinstallere windows wista!!!

Hvad skal jeg rette i BIOS?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-09-11 12:22

Brug denne her driver, hvis du bruger windows 64 bit, så må du lige ændre operativ systemet så det passer.
http://support.amd.com/us/psearch/Pages/psearch.aspx?type=2.4.2&product=2.4.2.3.30&contentType=GPU+Download+Detail&ostype=Windows+7+-+32-Bit+Edition&keywords=&items=20

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 08-09-11 10:07

Ja, nu har jeg fået min skærmdriver tilbage, men den er altså stadig ikke god nok til at få min HDMI forbindelse. Det var for at få det at jeg afinstallerede mine skærmdrivere. Nu har jeg kigget på en mærkat på min pc, hvor der står AMD Turion X2 Ultra 64. Hvad betyder det? Hvis der er nogen, der kan sige mig det, vil jeg være glad. Jeg synes stadig, at jeg mangler noget i at have en skærmopløsning, der kan måle sig med vores Dell desktop som var meget billigere, men født med Windows 7. Acer her er oprindelig vista, som er blevet opgraderet til windows 7. Heraf alle disse problemer.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-09-11 10:17

Kunne type på at det er et 64 bit system du har og derfor skal bruge en 64 bit driver. Hvis du højre klikker på "Computer" og vælger egenskaber, så kan du se om det er en 64 bit versiondu har installeret.

Godkendelse af svar
Fra : ambeck

Dato : 08-09-11 10:26

Tak for svaret Jan4100. Og min sidste kommentar løste problemet, idet jeg fik øje på mit problem. Det var processoren, der ikke var blevet opdateret til windows 7. Inde i systemegenskaber kunne man se, at der ikke var opdateret efter opgradering til windows 7. Efter at den opdatering blev kørt, kom skærm og processor til at hænge sammen og nu kan HDMI også fungere. HURRA FOR MIN ACER