/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilke RAM
Fra : ceg63
Vist : 610 gange
100 point
Dato : 06-09-11 19:06

Hej
Jeg har absolut intet begreb om indmaden i en pc, men nu står jeg med en stationær, hvor RAM´ene er pillet ud af. Jeg noterede ned, hvad der stod på dem, men synes ikke, jeg kan finde nogen, og er kan jeg overhovedet købe nogen, som viser sig IKKE at passe til computeren?

På RAM´ene står der:

HYNIX KOR_EA 03 1 GB
2 R x 8 PC2 - 5300U - 555 - HDMD512U64C P8 - Y5 - AB - C12

Hvad står de forskellige tal for? og hvordan finder jeg nogle på nettet, jeg kan putte i?

vh
Tulle

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-09-11 19:57

Mærket på dine RAM er Hynix og er på 1Gb, det er DDR2 ram model PC2 på 555Mhz, det er det du skal kigge efter. Hvis du ikke ved noget om det skal du spørge efter det jeg lige har skrevet eller også skal du tage din ram med ned i en butik og lade dem finde ud af hvad du skal bruge.

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 06-09-11 20:11

Nu begynder det jo at ligne noget. Jeg kan ikke tage rammene med, da de ikke er her længere, men tror da ogsås godt, jeg kan bruge dit svar til at komme et stykke af vejen

Foreløbig tak!

Tulle

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 06-09-11 20:47

Halløj.
Syntes lige du skal være opmærksom på, hvad dit bundkort understøtter, af ram moduler og størrelse
Du kan altid spørge en forhandler / finde på nettet, hvis du søger efter pc 5300.

Du skal også være opmærksom på når du bestiller på nettet, at du får de rigtige Pins. (200/240 pins) 200 pins er til bærbar, og 240 er til stationær

Held og lykke med købet

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 06-09-11 21:03

Hvis du vil vide ALT hvad du har på din pc, så hent dette program
http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/SIW.shtml

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-09-11 02:02

Det kan være lige så vigtigt at finde ud af hvad bundkortet kan.

Næsten alle nyere, dvs højst 7 år gamle kører med dualram som er hurtigere.
Det er ikke noget blokkene er mærket med, man skal blot have to helt ens blokke og montere dem i de to første slots, f.eks 2 x 1 Gb istedetfor 1 x 2 Gb.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-09-11 10:15

SIW fortæller det hele

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-09-11 12:07

Selvfølgelig kan programmer fortælle det hele, men det kræver altså at der sidder ram på kortet så det kører, hvilket der pt ikke gør

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 13-09-11 18:37

Nej, der sidder ingen RAM, så jeg kan ikke tjekke via det program, du linker til. Jeg skrev jo netop de data, der stod på RAM´ene, fordi jeg mente, det ville være vejledende til, hvad jeg skal købe. Jeg skal ikke ud i nogen større undersøgelse af, hvad bundkortet understøtter. Kan man ikke finde den korrekte type RAM ud fra det, der stod på de oprindelige?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-10-11 22:39

Har du stadig ikke fundet ud af hvilke ram du skal bruge?

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 14-12-11 13:48

Hvor lang tid kan det tage og finde ud af hvilke ram du skal bruge?

Godkendelse af svar
Fra : ceg63

Dato : 14-12-11 14:27

Beklager da meget, men synes bestemt, jeg havde accepteret dit svar