/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Åbne avi fil fra flash mx?
Fra : raasthoj
Vist : 467 gange
20 point
Dato : 21-05-03 19:56

Hej. Jeg har en flash projektor fil hvorfra jeg vil linke til en avi-film, der skal åbne i mediaplayer (eller hvad brugeren nu bruger til film).
Jeg har prøvet forkelligt, bl.a. getURL men intet ser ud til at virke. Det er som om det kun er muligt at åbne en fil fra projektoren, der kan køre i en browser. Er der nogen, der ved hvordan man gør?

Accepteret svar
Fra : ockley

Modtaget 20 point
Dato : 02-07-03 17:22

Hej raasthoj

Det burde ikke være noget problem at få Flash MX til at spille sammen med dine avi-klip. Du kan umiddelbart bruge en knap der indeholder noget i stil med:

on (release) {
getURL("filmklip.avi", _blank);
}

Den vil så spørge efter en fremviser eller begynde automatisk alt efter, hvad maskinen er sat op til. Det er lige vigtigt at nævne at du er nødt til at opgradere din version af Flash MX for at få projectoren til at virke (mindst version 6 r40). Du kan se mere på http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/flashplayer_r40.htm

Grunden er at projectoren har lidt problemer med flere swf-filer mm.

Du har dog også den mulighed at indlejre avi-klippet i din projector. på den måde er du ikke afhængig af modtagerens afspiller, men kører filmen inde fra Flash. Du gør det således:
1. Placer dig hvor du vil have din film.
2. Vælg File > Import... (Ctrl + R)
3. Peg på din AVI-fil
4. I dialogboksen "Import Video Settings" indstiller du kvalitet, størrelse o.lign. for filmen.

Flash MX vil fortælle dig, hvor mange frames den skal bruge for at præsentere filmen i sin helhed. Det accepterer du også.

NB. bruger du mov-filer har du mulighed for at kæde dem sammen med flash-filen så de ikke, fra starten, fylder op rent fysisk. Da du laver en projector regner jeg med at det skal vises off-line og derfor ikke er noget problem.

Med venlig hilsen
Karsten Vestergaard
www.ockley.dk

Godkendelse af svar
Fra : raasthoj

Dato : 12-07-03 01:34

Hej Karsten
Tak for svaret. Nu ser det ud til at køre..