/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
indskud og aflevering af lejebolig??
Fra : janinna
Vist : 759 gange
200 point
Dato : 04-09-11 09:28

hej vi er lige flyttet fra en privat lejebolig

så er bare lidt nysgerrig om nogen ting

boligen var opsagt med 3 mdr varsel, som foreskrevet i kontrakten

vi skulle fraflytte den 01-09-2011, og flyttede den 15-08-2011

den 25-08-2011, var udlejer ude og gennemgå lejeboligen

,der stod i vores kontrakt,at den ikke var istandsat, da vi flyttede ind, og heller ikke skulle være det

vi har så lagt ny tæpper på nogen steder(børneværelserne ), og malet alle værelser, så det er i betydelig bedre stand nu,end da vi flyttede ind

der var da heller ikke noget med udlejer, han godkendte det, minus omkodning af 3 låse, og 4 nye nøgler, da vi havde mistet en nøgle.

der blev skrevet et stykke papir på at lejeboligen var helt iorden. både ulejer og lejer skrev under.

mine spørgsmål:

kan udlejer godt efterfølgende komme, og sige at noget andet skal laves?

hvor længe må han trække den med at omkode låsene?

og dermed tilbageholde vores indskud?

mvh

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-09-11 09:46

Kender ikke reglerne for private, men mon ikke det er det samme som boligselskaber. Der kan der gå 1 måned før der er kommer en afregning.

Har endda været ude for at der er gået 1½ måned.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-09-11 12:55

De gange jeg er flyttet (alment, og indenfor samme boligselskab), der er indskuddet først blevet endeligt afregnet når varmeregnskabet har været gjort op.
Udlejer har lov til, at tilbageholde en del af indskuddet til, at dække et evt. skyldigt beløb fra varmeregnskabet.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-09-11 12:56

Ovenstående gælder selvfølgelig ikke hvis varmen har været inkluderet i huslejen.
Men kun hvis man har betalt a'conto varme.

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 04-09-11 13:00

hej alt(varme,el,vand) har været indregnet i huslejen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-09-11 20:38

Så skulle opgørelsen komme senest en måned efter fraflytning.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-09-11 13:24

Vil tro at der hos private vil gå max en uge efter at ny lejer er flyttet ind.
De gange jeg har boet privat, gik der højest 14 dage fra jeg fraflyttede
og til jeg havde pengene.
? Må indskuddet virkelig tilbageholdes, for at dække en mulig extra varme udgift.
Troede det skulle bruges til vedligeholdelse og intet andet.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 05-09-11 17:53

Der skal fremsendes en flytteopgørelse til den fraflyttede lejer senest 14 dage efter fraflytningen. Evt. áconto varme kan dog evt. først opgøres senere, da det følger varmeoipgørelsen en gang årligt, med mendre der er tale om privatfyr.