/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Problem søges! ;)
Fra : morten_dahl
Vist : 476 gange
100 point
Dato : 02-09-11 08:47

Problem søges! ;) Vi er en gruppe fra Københavns Erhvervsakademi der studere til produktionsteknolog der som et led i vores uddannelse, har fået til opgave at udvikle et fysisk produkt i næste skole projekt. Så hvis der er nogle af jer der har problem/problemstilling, der ville kunne løses med et fysisk produkt. Et produkt der ikke findes eller bare kunne forbedres.

Mvh Morten Dahl

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-09-11 08:50

Ubesvarede 3
- Besvarede 2
- Annullerede 12
- Slettede 0
Ialt 17

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 02-09-11 09:20

Øøh - har I hikke?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-09-11 10:14

Citat
Øøh - har I hikke?

Vi må jo bære over med akademikere

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 02-09-11 20:05

Citat
Ubesvarede 3
- Besvarede 2
- Annullerede 12
- Slettede 0
Ialt 17

...

Nå da da,.. så skal man lige lufte sine dumsmarte bemærkninger igen,...
hvad med at 'feje for egen dør',.. ?
din egen statistik ser s.. meget værre ud :

Citat
- Ikke godkendte 18124
- Godkendte 1007
Ialt 19131

19131 - intetsigende, dumme, flabede kommentarer,
det må være toppen af hjerneløs tidsspild og dumhed,
det svarer til 2½ års fuld beskæftigelse,....

Citat
Korrekt brug af forum.

Det forventes at brugerne kender til basal net-etikette
og tilstræber sig at skrive saglige, indholdsrige indlæg med relevans for trådens emne.
Brug af "1337-sprog" er ikke velset. Det er barnligt og belastende at se på.
Korte svar som nice, cool, LOL, OMG osv. Kan være okay til tider,
- men tegner der sig et mønster, hvor samme bruger ikke evner at skrive andet end disse "fyldindlæg",
vil det få konsekvenser.

Når emnet har været oppe tidligere.
Det hænder regelmæssigt at et emne eller spørgsmål har været oppe og vende tidligere.
Dette kunne givetvis være undgået, hvis ophavsmanden til tråden havde benyttet søgefunktionen.
Men derfor er det ikke nødvendig at andre forumbrugere gør opmærksom på det i hånlige vendinger.
Post et link til en tidligere tråd eller forlad tråden.

Der findes ikke dumme spørgsmål.
Ligegyldigt hvor indlysende et spørgsmål kan være i dine øjne, har ophavsmanden til tråden lov til at spørge.
Noget der er simpelt for dig kan nemt være kompliceret for en anden.
Ved direkte tåbelige emner og spørgsmål skal crewet nok tage stilling til trådens berretigelse.

Link ikke kun til Søgemaskiner.
Undgå korte svar såsom "Søg på Google!" og lignende der hverken hjælper eller biddrager til spørgsmålet.
Det sidestilles med spam og vi gider ikke se på det.
Det er meget ubehageligt for nye brugere at få et sådan svar smidt i hovedet.
Mange brugere skelner ikke mellem nye tilkommende brugere og brugere som har været på i længere tid.
Søg eventuelt selv på Google og post dine resultater i tråden.
Kort sagt, - behandl andre som du selv gerne vil behandles

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 02-09-11 23:30

Citat
19131 - intetsigende, dumme, flabede kommentarer,
det må være toppen af hjerneløs tidsspild og dumhed,

Så sandt så sandt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-09-11 07:46

Citat
--------------------------------------------------------------------------------

Nå da da,.. så skal man lige lufte sine dumsmarte bemærkninger igen

idioter på banen igen

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-09-11 10:47

Citat
- Ikke godkendte 18124
- Godkendte 1007
Ialt 19131

Ikke godkendte 18124
er bare for at rette lidt på det, involverede i spørgsmål og ikke annulerede spørgsmål

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 03-09-11 23:29

Citat
Ikke godkendte 18124
er bare for at rette lidt på det, involverede i spørgsmål og ikke annulerede spørgsmål

Korrekt. Men det ændrer jo ikke på den kendsgerning, at ca. 18.000 af de besvarelser har været flabede og ubehøvlede.

Eksempel:
En skoleelev spørger til løsning af en opgave.
Leffeklovnen besvarer det med: "Lav selv dine lektier snothvalp"

Det er sku da ikke en acceptabel facon, uanset brugerens statistik.

Idioten har jo selv pt 338 "tips", hvor af de flest er det rene crap. Jeg synes han skulle lukke røven, og koncentrere sig om at hælde Leffe ned.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-09-11 08:06

hold kæft reset