/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Problem søges ;)
Fra : morten_dahl
Vist : 508 gange
100 point
Dato : 02-09-11 08:29

Problem søges! ;) Vi er en gruppe fra Københavns Erhvervsakademi der studere til produktionsteknolog der som et led i vores uddannelse, har fået til opgave at udvikle et fysisk produkt i næste skole projekt. Så hvis der er nogle af jer der har problem/problemstilling, der ville kunne løses med et fysisk produkt. Et produkt der ikke findes eller bare kunne forbedres.

Mvh Morten Dahl

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-09-11 08:44

http://www.kandu.dk/spg157714.aspx

Lav en quadrocopter til mig, den skal bære et diditalkamera.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-09-11 08:45

Citat
Ubesvarede 3
- Besvarede 2
- Annullerede 12
- Slettede 0
Ialt 17

Nå nej det kan jeg glemme.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 02-09-11 09:19

Jeg har eget vandværk ved mit fritidshus. det er en kompaktenhed med motor, pumpe, hydrofor og pressostat sammenbygget. Mit problem er, at pressostat-afbryderen kun holder omkring tre år på grund af værkets placering i en udgravning tæt på brønden. Jeg har to gamle pumpeunits stående på grund af afbrændt afbryder.
Har nogen et godt bud på en leverandør af pålidelige afbrydere til jobbet, så jeg næste gang kan nøjes med at sætte en ny box på i stedet for at investere i et fjerde vandværk?
Prisniveau op til tre-fem hundrede kroner?

Problemet er, at kontakterne ikke kan tåle at være udsat for omkring 100% luftfugtighed det meste af året. Når værket er i brug, vil det være en smule varmere end omgivelserne og vil derfor ikke være plaget af kondensvand.
vh
pbp

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-09-11 09:53

En automatisk faldskakt foran min hoveddør til kreditorer.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 02-09-11 10:32

Kunne I ikke lave en støjsvag støvsuger?
Eller en støjsvag plæneklipper?

Jeg begriber simpelthen ikke, at de skal larme så meget.

Man kan lave el-biler, der stort set ikke larmer, så hvorfor ikke støvsuger, plæneklipper eller andre støjende maskiner?

Kommentar
Fra : lham

Dato : 03-09-11 07:20

I supermarkedet:
frugt i de tynde plastposer på rullen der ligger fremme.
80 % af gangene står man og fumler for at få åbnet den forbandede pose-det er skidt for blodtrykket og nationaløkønomien tænk på hvor mange gange 12 min du bruger på den øvelse hvert år !

Det må kunne laves bedre uden fordyrelse ( antistatisk / nanoteknologi / en tydelig afmærkning hvor man åbner mv mv )

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-09-11 08:02

Citat
80 % af gangene står man og fumler for at få åbnet den forbandede pose

Du fugter et par fingre eller alle med Din ånde, tager posens sider indimellem og gnider frem/tilbage med et par hurtige bevægelser, så "skiller" den og kan åbnes.

Jeg har det ikke fra en bachelorgrad, men fra egen ide

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 06-09-11 19:25

Det ville være fantastisk, hvis det var muligt at få en støvsuger, der kunne køre over dørtrinene uden at man skal hive og flå i maskinen med fare for at rive slangen af - det er underligt det ikke er opfunde for længst - men altså hjul - så maskinen bare glider let og ubesværet over trinnet. Tak