/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Problem søges! ;)
Fra : morten_dahl
Vist : 425 gange
100 point
Dato : 02-09-11 08:27

Problem søges! ;) Vi er en gruppe fra Københavns Erhvervsakademi der studere til produktionsteknolog der som et led i vores uddannelse, har fået til opgave at udvikle et fysisk produkt i næste skole projekt. Så hvis der er nogle af jer der har problem/problemstilling, der ville kunne løses med et fysisk produkt. Et produkt der ikke findes eller bare kunne forbedres.

Mvh Morten Dahl

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-09-11 11:59

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 02-09-11 15:58

vil gerne have en bil der kører på vand, eller brint.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 02-09-11 17:38

Nyt teknisk design på luft-slagnøgler (møtrikspændere), der tilgodeser :

1) lav fremstillingspris
2) høj trækstyrke (moment) mindst den ene vej, til udskruning af fastrustede bolte.
3) lav vægt

De nuværende typer lider under :

a) prisbillige typer er både for tunge og for svage i moment
b) momentstærke typer er for dyre og stadig for tunge
c) bliver kolde af drivluften, selv med kunststofmaterialer

Jeg forestiller mig et ny-designet drivværk, som arbejder med en langt højere slag frekvens, for at øge middel-momentet, nedsætte vægten og udnytte lufttrykket bedre.
Projektet vil med garanti føre jer igennem problematikker som :

1) teknisk design og konstruktion
2) beregninger af materialestyrker
3) funktionsoptimering
4) produktionsmodning
5) industrielt design

Tyg lidt på det

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 06-09-11 01:07

hvis det har interesse, jeg har tegninger over en brandstof spare, for Bensin motor,
det er en ide, jeg har tænkt en del over og den kan vi da godt tale om.:
Hilsen Tyller