/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Billigst.... Mallorca eller kreta ?????
Fra : solling
Vist : 1544 gange
50 point
Dato : 31-08-11 20:36

hej vi står og skal sydpå i weekenden. Budgettet er stramt så derfor ville jeg høre om der er meget forskel på priserne på mallorca og Kreta? Hvad er billigst ???
Mvh line

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-08-11 20:41

Citat
Budgettet er stramt - Hvad er billigst ???

At blive hjemme....

Ingen af stederne er specielt billige i forhold til hinanden - når pengene er brugt er festen slut.....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-08-11 20:42

Det er Kreta

Kommentar
Fra : allanni

Dato : 31-08-11 20:43

Jeg vil mene at Kreta er billigst

Kommentar
Fra : solling

Dato : 31-08-11 20:48

refi Du må simpelthen ha jorden mest kedelige liv siden du har tid til at sidde her inde dag ud og dag ind og gi totalt irriterende og intetsigende svar. Hvis du ikke har noget at sige, kan du så ikke bare ta og tie stille ??????

tusind tak i 2 andre vil i mener at der er stor forskel i priserne ? og hvad med forskel på Rhodos og Kreta ... de er vel meget ens eller ???

Kommentar
Fra : allanni

Dato : 31-08-11 20:51

Enig - refi burde holde mund, svarer jo overhovedet ikke på spørgsmålet.
Der blev ikke spurgt om det var dyrt, overhovedet ikke.
Spørgsmålet gik klart og tydeligt på en sammenligning mellem Kreta og Mallorca prismæssigt.
God tur !!!

Og ja, priserne er nok ret ens for Rhodos og Kreta.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 31-08-11 20:55

Gran canarie er nok nået billigere stadigvæk eller Albanien Polen men du går vel efter at i skal have sol

Kommentar
Fra : solling

Dato : 31-08-11 20:56

ja sol trænger vi i den grad til. jeg har været på gran canarie og jeg er ikke så vild med det, så jeg tror det bliver kreta

Kommentar
Fra : allanni

Dato : 31-08-11 20:57

Rotw - du svarer heller ikke på spørgsmålet: "Hvad er billigst, Mallorca eller Kreta".
De spørger ikke om der findes billigere steder.....

Kommentar
Fra : allanni

Dato : 31-08-11 20:58

Jeg har været både på Kreta og Mallorca - jeg vil i direkte sammenligning vælge Kreta ..... - men det er så min mening.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 50 point
Dato : 31-08-11 22:06

Jeg har også været begge steder,
dog flere gange på det dyrere Mallorca, med spanske priser stort set som de danske.

På Kreta kan man stadig få lokale ting, vin og mad meget billigere...

Men det afhænger selvfølgelig af hvad i fokuserer på?

Eksempelvis spillede vi golf på Mallorca, men lejede cykler på Kreta,
og så er prisforskellen jo markant og sammenligningen urealistisk.

På Mallorca findes en af Europas dyreste lystbåd havne,
på Kreta en af Europas længste og billigste vandre kløfter,
bare for at nævne et eksempel.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 01-09-11 00:27

Citat
hej vi står og skal sydpå i weekenden

Hvis det kun er weekenden, eller nogle få dage,
så er det vel ret vigtigt hvad flybilletten koster,.. altså samlet pris, Fly, Hotel, Forplejning osv.

flybilletten til Kreta er ca. dobbelt så dyr som til Mallorca, iflg. Momondo og Kilroy søgemaskiner,
at mad og drikke er lidt billigere på Kreta,.. kan vist ikke opveje den højere fly-billetpris.

men det fremgår ikke hvor mange dage rejsen varer, !
hvis det er mange dage, begynder de løbende udgifter at blive vigtigere end flybilletten.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 01-09-11 01:11

Du skal vælge Kreta. Mallorca er væsentlig dyrere.

Til dit spørgsmål om Rhodos. Jeg har været på både Kreta og Rhodos, og ville helt klart vælge Kreta af de to.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 01-09-11 08:37

Jeg er enig med at Refi skal holde kaje.

Når jeg en sjælden gang stiller et spørgsmål kommer han med det ene uduelige svar efter det andet eller latterlige kommentar som om han ved alt om alting. Eller også så drejer han pga. sine latterlige kommentarer spørgsmålet i en helt anden retning, så der ikke kommer et brugbart svar. Få dog et liv i stedet for at være på kandu hele dagen. Jeg kan simpelthen ikke se, hvad der er så spændende ved det, når man ikke selv har et spørgsmål.

Af en eller anden grund har han behov for at gøre sig bemærket. Hvis der er noget jeg hader, så er det folk, der fører sig frem og tror, at de ved noget om alting bare for at gøre sig bemærket.

Når man har et motto, der hedder ved alt og kan alt og så har næsten 30.000 ikke godkendte svar, så er der sgu da et eller andet galt med manden

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-09-11 09:19

At rejse dertil kan svinge meget i pris.

Det billigste land at være i er grækenland.................altså Kreta.
På Kreta og andre Græske feriesteder ligger de bedste spisesteder ikke ud til promenader og havnefront.
De restauranter som plager dig, om at komme ind er ikke de bedste, og de ligger som regel ved havnefronten.

Eyvind - som snart skal til Samos.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-09-11 12:16

>Eller også så drejer han pga. sine latterlige kommentarer spørgsmålet i en helt anden retning, så der ikke kommer et brugbart svar.

Dette spørgsmål drejer sig om Mallorca contra Kreta, ikke refi...

Og enig med Eyvind, den dyreste fisk jeg har fået var i Piræus, hvor Athens rige har deres skibe.

Kommentar
Fra : Allan_123

Dato : 02-09-11 22:01

Hej, lyder lækkert med en tur til Kreta nu. Vejret er jo stadig fantastisk dernede og strømmen af turister er ikke så stor lige nu.

Har været begge steder og Kreta er nok lidt billigere end Mallorca, men jeg foretrækker dog alligevel Mallorca, som jeg har besøgt rigtig mange gange

Kreta er dog bestemt også en dejlig ø. Især de charmerende traditionelle (bjerg)landsbyer og de afsidesliggende strande. Hvis du/I ikke er til for meget festivitas og larm, så kan jeg anbefale den lille by Bali.

Se mere her: http://www.kreta-ferie.dk/index.htm

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 18-04-12 12:40

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-04-12 12:59

Delv tak,

God tur til Kreta...