/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Bagbro hæves lidt på Peugeot 306 3 dørs
Fra : jbrix
Vist : 827 gange
60 point
Dato : 30-08-11 21:58

Min nye 306 (gamle) fra 96 har kørt med campingsvogn og er meget lav har sat nye forfjere på fordi med 3 mand i bilen gik hjulene på ved normal kørsel og liden bump den er monteret med 185x70x13 dæk så det er ikke store hjul der gør dette,
Har ladet mig fortælle at man kan hæve bagenden via bagbroen hvordan er fremgangsmåden eller skal man til at skifte til anden bagbro,
Jeg har læst noget gammelt herom herinde men dette er jo nok ikke kun mig der har sådanne opgaver.
Håber at i kan hjælpe mig har ikke råd til dyre værkstedsregninger
MVH Brixen

Kommentar
Fra : jbrix

Dato : 30-08-11 21:59

Fin Fin

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 30-08-11 22:01

Tror du skal prøve et andet forum. Det her drejer sig om cad... Ikke noget med auto(mobil)

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 31-08-11 11:19

Bare lige for god ordens skyld,...
hvis nogle af hjulene (dækkene) 'går på' er der sandsynligvis noget galt med dine fjedre,
(medmindre de 3 mænd vejer 2 - 300 kg stk)
at lægge 'noget' under bag- eller forbro er en dårlig løsning,

og hvis det er til kørsel på offentlig vej,... også ulovligt (bliver kasseret til syn)
grundlæggende er al ændring af konstruktionen ulovligt, medmindre det er godkendt,
--udskift de gamle og trætte fjedre med nye,.. evt gode brugte fra en ophugger,

Ps... der fås specielle fjedre til kørsel med campingvogn,

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 31-08-11 11:43

Auto CAD er ikke et forum til noget med biler at gøre.

Citat
den er monteret med 185x70x13 dæk så det er ikke store hjul der gør dette,

JO, den bil er ikke født med 185x70 dæk, så sæt de normale dæk på og skift bagfjederne, for de er blevet meget trætte af at køre med campingvogn, så går hjulene ikke imod mere.