/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Netværksprinetr i Windows 7 - åbne porte
Fra : Tobster
Vist : 816 gange
100 point
Dato : 30-08-11 15:50

Jeg er ved at installere en nærværksprinter, som er sat til en trådløs router.
Når jeg installerer melder den fejl og siger at jeg skal sørge for at 5-6 forskellige porte har adgang til printerens IP-adresse.

Jeg har så været inde i windows firewall og tastet de her porte ind, men jeg har ikke kunnet finde et sted hvor jeg kan relatere dem til printerens IP-adresse.

Hvordan griber jeg lige det an?

Der er tale om en HP Photosmart C6280 der skal installeres på Windows 7

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 30-08-11 16:51

Det er portene i din router du skal åbne..

Mvh Finn

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-08-11 18:08

Prøv og slå firewallen fra og så installer printeren.

Accepteret svar
Fra : stone47

Modtaget 50 point
Dato : 31-08-11 08:21

Jeg har en HP photosmart Premium Kørende her.
Jeg husker ikke at have nogle porte til den i routeren.
Jeg kikkede lige og der er ikke lavet noget.
jeg instalerede efter opskriften på min PC.
Men var også inde i printerens setup og lave en profil der passede til mit wi-fi net.
Herefter fandt hp programmet da printeren.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-08-11 09:06

Den nemme løsning er at slå routerfunktionen fra i den trådløse, så den bare virker som trådløs netforbindelse uden spærring af nogen trafik.
Det forudsætter at du har en anden router til internetforbindelse og til at dele ip adresser ud.

Hvis du kun har en enhed til det hele, må du anskaffe en nr 2 eller læse i manualen til din router hvordan man gør.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 31-08-11 12:45

jeg må lige prøve at lege med routerens firewall først - jeg vender tilbage

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-10-11 19:23

Hvor længe skal du lege med den router?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 04-10-11 22:03

jeg har lige bikset lidt med min router. Iptelefonerne have været ustabile, slukkede jeg for routeren for at reboote. Nu fik printeren godt nok fat inettet men med en ny Ip addresse. se det forstod min pc ikke. Nu kunne den ikke finde printeren. afinstalerede printeren men kun i win7, lod HP aplikationen være der, instalerede en net printer igen så virkede det . Nu har jeg så lavet sådan at printeren altid får den samme adresse så bør det gå bedre næste gang. hilsen Steen.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 05-10-11 07:30

Har fået det til at virke, men desværre ikke ud fra nogle af svarene her :(
Mit problem var i første omgang, at jeg ikke kunne få det til at virke med HP's software - det var det jeg makkede med.
Så jeg gik i Windows kontrolpanel -> printere og faxenheedr, og nu virker det...

Jeg kan vel give points den den med den løsning som kom tættest på.

Godkendelse af svar
Fra : Tobster

Dato : 05-10-11 07:31

Tak for svaret stone47.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 05-10-11 08:23

Ok du fik lige mine oplevelser med, så den ikke fanger dig en anden dag. Lav lige det der med at resevere den ip til den Mac enhed i Routeren.
Tak for points hilsen Steen