/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP og knapper
Fra : Monsen1234
Vist : 404 gange
140 point
Dato : 21-05-03 16:31

Hej.
Min datter som har Windows XP profesional, kan ikke se hover knapper der er lavet i FrontPage, knapperne på disse sider f.eks. http://www.kragerup.dk/ hvor de er for oven har hun ikke mulighed for at se, hvorfor ? kan nogen hjælpe ?

mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 21-05-03 16:40

Hej

Prøv lige at tjekke om JAVASCRIPT er aktiveret (og installeret selvfølgelig). Internet Explorer --> Funktioner --> Internetindstillinger --> Avanceret...

Hoverknapperne i frontpage er såkaldt DHTML og kræver at JavaScript (JS) er aktiv.

Jeg mener forøvrigt at have set andet steds, at XP ikke installerer JS understøttelse som standard..., hvilket sker af sikkerhedshensyn. (Anvender selv Win2K . så derfor er jeg ikke 100% sikker).

Mvh

BenKvist

Kommentar
Fra : xor

Dato : 21-05-03 16:47

Jeg kan se at menuerne bliver generet via en jave class fil. I så fald hun ikke har enten godkendt eksekvering af java eller har installeret java virtuel machine, vil disse ikke vises. Du kan ændre hendes internet explorer profil til at acceptere at der bliver kørt java ved at gå ind under
tools/internet options/
hen på fane bladet security
Der kan du så sætte sikkerheds niveauet for hendes internet.
Der kan du vælge at bestemme om det er "lovligt" at udføre java/javascript/vbscripts osv.....
/Sig endelig til hvis du for problemer eller hvis det ikke var problemet.

/Xor ,->

Kommentar
Fra : xou

Dato : 21-05-03 16:53

de første xp var uden java,så er den uden service pack 1 (sp1) er det en god ide at opdate på
windowsopdate - start-programmer-den næstøverste genvej der
uanset hvad er det altid en god ide at opdate....

Kommentar
Fra : xor

Dato : 21-05-03 16:55

Nu kan jeg se at det er en java applet du kalder inde på siden for at få menuen.
<applet code="fphover.class" codebase="./" width="120" height="24">

Her kan du download java virtual machine hvis du ikke har den installeret og hvis det er det som er problemet.
http://java-virtual-machine.net/download.html

/Xor ,->

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 21-05-03 16:56

Tak for svarene , jeg vender tilbage om et par timer.
Hej.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 21-05-03 20:14

Hej igen
Min datter kan desværre ikke komme på internettet lige nu, hun vil prøve senere så hun kan downloade programmet virtual machine jeg skal nok vende tilbage når jeg høre fra hende, måske først i morgen.
Hej.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 23-05-03 14:53

Hej igen.
Det hjalp ikke at installere virtual machine, hun kan stadig ikke se hover knapper, hvorfor? Er der andre muligheder ?

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 140 point
Dato : 23-05-03 15:36

Er det en af disse du har dawnloadet?

http://java.sun.com/downloads/

Virker bedre på min pc end win VM

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 23-05-03 15:56

Opdater både Office og Windows via live-update

Kommentar
Fra : PDR

Dato : 29-10-03 14:34

Er der nogen der har en stump kode (helst HTML) der kan lægges på en hjemmeside som ... 1. Undersøger om man HAR Virtuel Machine installeret - så HOVER-knapperne virker ... og 2. Således henviser til en link med VM ... jeg mangler lige den stump kode /Pierre

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 16-09-04 19:04

Tak for svaret Manse9933.