/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Feriepenge
Fra : Dorthe56
Vist : 871 gange
20 point
Dato : 29-08-11 10:49

Hejsa
Ved ikke om jeg har henvendt mig det rigtige sted, men er der nogen der kan fortælle mig hvor man går hen for at se om man har feriepenge til gode, jeg mener nemlig jeg har nogle til gode tilbage fra 2009 og jeg får løn fra KDA
På forhånd tak

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-08-11 11:08
Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 29-08-11 11:09

Optjente feriepenge fra 2009, skal være brugt året efter, har du ikke det, tilfalder pengene staten

Havde du ikke mulighed for at afholde ferie i den pågældende periode (sygdom, værnepligt f.eks) så skulle du have søgt om at få dem udbetalt

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 29-08-11 12:38

Hvis du ikke har brugt dem i 2010, så har du ikke noget til gode.
Du har fået papirer på hvad du kan hæve af feriepneg i 2010, hvis du ellers har arbejdet.
Hvad er ferie? Jeg arbejder da hele året rundt.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 29-08-11 15:29

Hvis du ikke har modtaget et feriekonto kort, kunne det tyde på at de aldrig er indberettet til feriekonto feks.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-08-11 18:59

super godt link fra Teil

der finder man da alle de oplysninger man har brug for.

Og velkommen til kandu.dk Dorthe56

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-08-11 19:32

Jeg har lige fået mine fra 2009, og er derfor "erfaren" i proceduren.

De stod ikke hos ATP (tjekket via Nem-ID), hvilket undrede mig idet de kan hæves indtil september 2011, derefter indgår de ganske rigtigt som en anden nævner i feriefonden og kan kun efter nærmere ansøgning blive udbetalt.
Jeg ringede derefter til lønningsmedarbejderen på mit tidligere job, hvorved hun grinede og sagde at dem "sad hun på".
Nå hun fremsendte så et kort, jeg fik det underskrevet og vupti.......men der skal stadig skrives hvilke dage man holder ferie.

Kommentar
Fra : Dorthe56

Dato : 29-08-11 19:45

tak til snuller54
denne link vil jeg geme

Kommentar
Fra : Dorthe56

Dato : 29-08-11 19:47

Tak til LuffeA
Jeg mente også at jeg godt kunne nå det, så jeg vil prøve at ringe til dem jeg får løn fra