/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
USB disk
Fra : kj
Vist : 556 gange
200 point
Dato : 29-08-11 09:00

Har købt en USB disk på 1,5TB, PC'en starter op og kører indtil ramoptælling og dektionen af HD' mm,
når den når til dketektion af USB device stopper den og kører ikke videre.
Styresystemet er Win 2000 proof den ekstra USB disk er en Medion 1,5 TB.
Det skal med i historien, at maskinen længe har kørt med en USB 500GB uden problemer.
Når først maskinen er startet op, kan jeg sætte også sætte den nye USB disk til og så er der ingen problemer, den vil bare ikke starte op med den nye USB tilsluttet

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 210 point
Dato : 29-08-11 09:15

Prøv en anden port. Jeg har samme type problem på den bærebare, men med musen - den virker ikke i det ene USB port, til gengæld virker alt andet!

Min ene 1 TB 2,5" disk vises ikke altid når jeg starter op, med USN'en isat, men tilslutter jeg når PC'en er startet op, finder den altid disken (?) men det virker.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 29-08-11 09:58

Gør som Alka siger, hvis det ikke er en mulighed så prøv at slette alt under USB...

Gå I start-> find denne computer -> højreklik-> gå i egenskaber->gå i harware -> gå i enhedshåndtering -> gå i USB Controller -> slet dem alle

Genstart derefter PC. Så virker porten igen, med mindre den simpelthen er slidt i stykker og så skal du have udskiftet selve porten.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-08-11 10:23

Din harddisk er måske formateret med NTFS, men hvis win 2000 kører med FAT 32 kan windows ikke læse den.

Under opstart kan det være at comp. ser harddisken som en boot-mulighed og vil derfor stoppe.

Som de andre siger - sæt først din USB HD til efter opstart.........og husk "sikker fjernelse" bagefter.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 29-08-11 10:30

Windows 2000 er lidt "ældre" kan den overhovedet håndtere så store diske (skal siges jeg ved det ikke)

Kommentar
Fra : kj

Dato : 29-08-11 10:48

Ja! Win 2000 kan med NTFS håndtere store diske, større end med fat og Fat32.
Jeg vil til fyraften prøve snaptil's forslag, indtil da kører vi videre med ALKA's metode, lutte til når PC'en kører, og det virker. Alt kører med NTFS.
Og til Eyvind
Hvis den ser USB'en som en bootmulighed, vil den så ikke køre videre efter et stykke tid. PC'en er sat op med first boot C: second boot DVD drev

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-08-11 11:16

Jo - nogle kører bare videre til næste boot i rækkefølgen.
Min Zepto kan finde på at stoppe når den tror en USB stick eller USB harddisk kan boote.

Kan den ikke klare så stor en harddisk...........kan du måske dele den op på en anden computer.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 29-08-11 12:41

Den burde kunne klare en så stor disk, op til 4gb.
Jeg kan ikke prøve før i aften, min kone bruger PC'en hele dagen, så hvis jeg kan lokke hende væk til fyraften, kan jeg lave forsøg igen.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 30-08-11 14:18

Hvis du har et punkt i bios opsætningen der hedder Generic USB, så slå det til hvis det ikke er slået til.

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 05-09-11 09:11

Tak for svaret alka.
Har prøvet det hele, og accepterer nu at jeg foreløbig bare sætter den til når PC'en er startet

Kommentar
Fra : alka

Dato : 05-09-11 10:37

Selv tak kj