/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
Salg af el-kørestol
Fra : thulin
Vist : 1500 gange
100 point
Dato : 25-08-11 22:46

Jeg er blevet bedt om at sælge en elektrisk kørestol, efter et dødsbo.
Men da sådan en el-kørestol er lidt speciel og dyr, er det måske ikke lige den blå avis, hvor den slags sælges bedst.
Er der nogen som har forslag til hvor man evt. kan sælge sådan en ?

Vil lave nogle opslag og hænge på de lokale plejehjem, men findes er evt. nogle blade hvor målgruppen er pårørende til folk på plejehjem, hvor man kunne indrykke en annonce ?

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 25-08-11 23:05

jeg ville sætte annoncer ind i

dba. dk guloggratis.dk papkassen.dk

og hvis du vil gører ekstra meget ud af det, kan du trykke en annonce i ældrer sagen´s blad.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 25-08-11 23:08

http://danskhandicapforbund.dk/fakta/om/kontakt-os/ - man kan annoncere på dansk handicap forbund

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 25-08-11 23:14

der er et problem hvis du vil sælge til en offentlig institution, de betaler ikke moms. så hvis de overhovedet køber af private, skal du ned under prisen uden moms. og handicappede får kørestole til låns af kommunen

Accepteret svar
Fra : skytten49

Modtaget 110 point
Dato : 25-08-11 23:16

men spørg i dansk handicap forbund eller ældresagen.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-08-11 00:54

Er du sikker på at den eges af boet?
Det er ofte hjælpemidler der udlånes og som serviceres af et hjælpemiddeldepot.

Det er "normalt" kun hvis borgeren selv har købt stolen at denne ejes, af borgeren.

Det er jo surt efterfølgende at få en regning, der er større end det du kan sælge dyret til.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 26-08-11 01:06

ja der er ikke mange der selv køber deres kørestol. Men som regel er der en mærkning et sted på kørestolen, så man kan se om den tilhører kommunen

Godkendelse af svar
Fra : thulin

Dato : 26-08-11 05:19

Tak for svaret skytten49.

Lige i øjet og kontant svar

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 26-08-11 13:50

selv tak