/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Dårlig gasrespons på Peugeot Ludix
Fra : Intenso
Vist : 762 gange
20 point
Dato : 25-08-11 17:32

Hejsa!

Jeg går og bøvler med min scooter, og jeg kan ikke rigtig få den til at have den gasrespons som jeg gerne ville have. Den har standart cyllinder, og alle begrænsningerne er fjernet. Variatoren, er en polini speedcontrol med 6,5 gram ruller, og så har jeg en tungere trykfjeder og stærkere trim fjedre i koblingen. De er begge blå.
Det maskinen gør, er at den sådan set komme op på et acceptabelt antal omdrejninger, ikke vildt meget, men den skal jo heller ik starte med 5000rpm, hvorefter den tager fat. Derefter går den ned i omdrejninger, og går faktisk næsten i stå. Når den så har kørt sådn et par sekunder, så stiger omdrejninger og maskinen skyder virkelig godt af, og trækker med 100% jævne omdrejninger til den er oppe på godt 70km/t.
Jeg tror ikke det er mine trim fjedre som skal være strammere, da den som sagt har et jævnt dårligt gasrespons.
Dysen passer fint til opsætningen, da farven på tændrøret er en rigtig fin grå/brun farve.

Håber nogle af jeg kan komme med nogle kloge ord, som kan hjælpe mig videre, for jeg er godt nok ved at løbe tør for ideer:-/

 
 
Kommentar
Fra : refi


Dato : 25-08-11 17:42

Du skriver bare din adresse her - så sørger jeg for nogen "kommer forbi" og fjerner fejlen

Kommentar
Fra : LuffeA


Dato : 25-08-11 18:31

Sådan opfører stort set alt med motor og hjul sig verden over, undtagen hvis ikke bremsen er sluppet eller man holder med næsen mod en mur.

Kommentar
Fra : Snedig


Dato : 25-08-11 18:32

Du passerer bare nogen af de mennesker, der kører i en bil med Politi på siden. 2 gange forbi dem, og de løser dit problem.

Kommentar
Fra : nomore


Dato : 25-08-11 18:58

Citat
men den skal jo heller ik starte med 5000rpm, hvorefter den tager fat.

Det er fjedrene i koplingen der er ALT for STRAMME.
Der er kun bergenet til DET VIRKELIGE STORE TUN - samt anden udveksling i baghjulet.
UD TIL HØJRE med det, du får den aldrig til at køre nomalt med det.
Eller sæt nogle tungere ruller i variator, så den tager fat, med det samme.

Har selv prøvet samme tur, og jag smed fjederen af H TIL

Kommentar
Fra : Intenso


Dato : 25-08-11 19:15

Det var da ellers en god stak overflødige kommentarer..

Men takker til dig, nomore.. Jeg prøver at skifte fjederen i morgen:)

Kommentar
Fra : LuffeA


Dato : 25-08-11 19:43

Citat
Det var da ellers en god stak overflødige kommentarer..


Ikke overfor den slags, her hvor jeg bor er der mindst 100 scootere hver time der bliver gasset helt op i larmende omdrejninger mindst 5 gange i sekundet inden de begynder at køre.

De scootere som politiet ikke konfiskerer bliver stjålet og brændt af når tanken er tom

Kommentar
Fra : nomore


Dato : 25-08-11 20:15

Citat
bliver stjålet og brændt af når tanken er tom

Gælder desværre NÆSTEN alt = nu omdage...

Selv gamle spørgsmål og svar



Citat
Det var da ellers en god stak overflødige kommentarer..

DET MÅ DU SG_ VENDE DIG TIL...........................................................
hvis du vil færdes sammen med RET-FÆRDIGHEDENS røvrendere og gamle sure æbler
der ikke kan fatte at en SCOOTER burde rende 200km/t

Nå: men bortset fra det...

Prøv dig frem, og pas på = DEM DER-UDE
Du kan JO SE __ vi gør det JO IKKE.



Kommentar
Fra : nomore


Dato : 25-08-11 20:19

Citat
Ikke overfor den slags,

KOM lige til at tænke?? meget svært...

Har i aldrig selv haft en gammel vrag af en VELO eller lignende i selv gerne ville have
til at LIGNE et eller andet ___ end en havefræser..



Eller er i bare gamle sure )(&#)!%#


Kommentar
Fra : nomore


Dato : 25-08-11 20:20

Måske kan denne side bruges til lidt fornuftigt???
http://www.mopedriders.org/article_cat.php?fldAuto=2

Kommentar
Fra : Intenso


Dato : 26-08-11 14:28

Hmm.. får nok først tid til at tjekke om det hjælper at skifte fjedrene tilbage til de originale i løbet af næste uge..


Kommentar
Fra : LuffeA


Dato : 26-08-11 16:50

Citat
Har i aldrig selv haft en gammel vrag af en VELO eller lignende i selv gerne ville have
til at LIGNE et eller andet ___ end en havefræser..


Man kunne godt få en Velo til at køre 50, men man nåede ikke langt før motoren var lige til skrot .

Jeg har faktisk engang kørt på en ægte røvskubber, en let forstærket cykel hvor motoren sad på bagagebæreren

Kommentar
Fra : cclaus63


Dato : 11-10-11 03:17

kan nålen hæves i karburatoren, så tror jeg du vil opnå hvad du ønsker, så giver det hurtiger speeder respons. VHM cclaus63

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 176355
Tips : 31888
Nyheder : 719565
Indlæg : 6401143
Brugere : 218679

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste