/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Aktivere cookies på browseren - hvordan?
Fra : Katjavalentina
Vist : 2939 gange
50 point
Dato : 23-08-11 09:37

Hej! Jeg skal åbenbart aktivere en såkaldt cookie på min browser, men ved ikke helt hvordan jeg gør? Jeg har en macbook pro, hvis det kan hjælpe?

Tak

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 60 point
Dato : 23-08-11 09:50

Oppe på værktøjslinjen klikker du på "Safari"
Herefter på indstillinger
Under sikkerhed i det nye vindue sætter du flueben i "slå plug-in til"
Du kan også med fordel sikre dig at der er flueben i de 2 næste med Java.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-08-11 09:52

Jeg ved ikke hvorfor de i MAC kaldes plug-ins.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-08-11 09:55

Du skal også hen under anonymitet og der finder du dem nævnt som cookies.
Her kan du ændre på hvornår de udføres og slette dem du ikke ønsker.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 23-08-11 16:30

Nøjagtigt hvordan du sætter dine personlige preferencer med hensyn til 'cookies' afhænger selvfølgelig fuldstændig af hvilken browser du benytter. Der findes et rigt udvalg af browsere til Mac OS X, de mest anvendte i øjeblikket er 'Safari', 'Firefox' og 'Chrome'. Og de har hver deres måde at håndtere cookie-indstillingerne på.
Safari: Vælg 'Safari -> Indstillinger' fra menubjælken øverst på skærmen når 'Safari' er det aktive program. I instillingsvinduet vælges afsnittet 'Anonymitet', i den midterste del ses tre valgmuligheder under overskriften 'Bloker cookies'. Som udgangspunkt vil jeg anbefale at benytte den første valgmulighed: 'Fra tredjeparter og annoncører'.
Firefox: Vælg 'Firefox -> Indstillinger' fra menubjælken øverst på skærmen når 'Firefox' er det aktive program. I indstillingsvinduet vælges afsnittet 'Privatliv', i den midterste del under overskriften 'Historik' ses bl.a. valgmulighederne vedr. cookies.
Chrome: Vælg 'Chrome -> Indstillinger' fra menubjælken øverst på skærmen når 'Chrome' er det aktive program. Klik derefter på 'Avancerede valgmuligheder' i oversigten til venstre i vinduet og klik så på knappen 'Indstillinger for indhold...'. Så vises bl.a. indstillingsmulighederne for cookies.

PS: @Benjamin: Nej, plug-ins og cookies er ikke det samme, heller ikke på en Mac.

Godkendelse af svar
Fra : Katjavalentina

Dato : 23-08-11 16:41

Tak for svaret Så lykkedes det mig at aktivere den!