/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Hvilken fugl?
Fra : Line87
Vist : 1169 gange
20 point
Dato : 20-08-11 20:44

Hej
Jeg overvejer stærkt at købe en eller to fugle, men er lidt i tvivl om hvilken slags jeg skal vælge, så tænker der måske er nogen herinde med den rette viden (=
Jeg har førhen haft undulater og papegøje.
Jeg forestiller mig at det er en middel-størrelse fugl der er nem at gøre tam og helst ikke larmer alt for meget...
Overvejer fx nymfeparakitten, men synes dog at den ser lidt "kedelig" ud - den må jo gerne være lidt fin (=
Bor i lejlighed, så det skal helst være en art der ikke er alt for destruktiv når den er ude af buret (=
Har I nogle erfaringer at dele ud af - og hvad foreslår I?
Mvh Line

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-08-11 21:05

Hvad med en kakadue: http://www.bing.com/images/search?q=kakadue&go=&qs=ds&form=QBIR#x0y0
den kan på ingen måde betegnes som kedelig, jeg kender en som havde en meget tam kakadue, den gik frit omkring og kravlede tit op på armen af gæster for at sætte sig på skulderen, den fløj aldrig inde i stuen, syntes måske der var for lidt plads:
http://www.mithusdyr.dk/fugle/kakadue.php

Kommentar
Fra : Line87

Dato : 20-08-11 21:29

Jeg overvejede det godt, men hvad jeg umiddelbart kan læse mig til, er det en lidt besværlig og til tider aggressiv fugl? Men det kan være at det er ukorrekt? (=

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 20-08-11 21:58
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-08-11 21:42

Citat
er det en lidt besværlig og til tider aggressiv fugl? Men det kan være at det er ukorrekt? (=

Nej_ det er korrekt.
Har du KUN en ? han____så tror den _ at DU er den´s MAGE

og så kan de/ DEN blive noget af det mest HIDSIGE du har oplevet _ endnu...
Om det også gælder OMVENDT, ved jeg ikke, men en hidsig fugl FÅR DU.
Citat
førhen haft undulater og papegøje.

Så burde du vide det
Citat
og papegøje.

Men snakker vi om små eller store.....selv har jeg haft en Senegal PAPA
men den var for gammel da jeg fk den, og SKREG hele tiden = når solen gik ned og op,
det siges eller´s, at den burde være den mest intilligente, der kan holdes *inde*

Ellers? skulle du få en af disse ? affald´s - gøjer = mener de kommer fra New Zeeland
de skulle være de mest intilligente fugle på Jorden, men og mere men.

IMPORT- tilladelse, tror jeg ALDRIG du får.... men pæn fugl.. = KRAGER og måger på Dansk

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-08-11 21:45

Citat
Om det også gælder OMVENDT

Han eller hun + deres respektive ejere

De er MONOGAME og holder sig til samme menneske (fugl) resten af livet..
så lidt af et problem i sengen = når den tid kommer.
Det har BTW: været vist i TV...

Kommentar
Fra : Line87

Dato : 21-08-11 22:28

Størrelsen er for mig lidt ligegyldigt, og det behøver ikke være en eksotisk fugl - vil hellere have en der fungerer under de forhold jeg kan tilbyde fremfor en der ser smart ud men som jeg "kører træt i" (=
Så essensen er nok primært at det skal være en social (og nem) fugl (=
En papegøje (den store slags) er fx ikke mig; jeg kan ikke tilbyde den nok tid og har nok nogle naboer der ville være lettere utilfredse, hehe...

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 20 point
Dato : 22-08-11 14:47

Min datter og svigersøn havde engang et par rosenhovede dværgpapegøjer. Det var nogle smukke og hyggelige fugle, der var nemme og ikke lavede særlig meget larm.
Kaldes på engelsk "lovebirds".

http://www.google.dk/search?hl=da&biw=1010&bih=713&tbm=isch&sa=1&q=rosenhovedet+dv%C3%A6rgpapeg%C3%B8je&btnG=S%C3%B8g&oq=rosenhovedet+dv%C3%A6rgpapeg%C3%B8je&aq=f&aqi=g1&aql=&gs_sm=s&gs_upl=7314l19135l0l23546l26l26l0l19l19l0l191l917l2.5l7l0

Godkendelse af svar
Fra : Line87

Dato : 24-08-11 23:34

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-08-11 12:22

Tak for accepten af mit svar. Og held og lykke med fugleholdet..