/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Ryanair og bagage
Fra : scrubber
Vist : 1233 gange
100 point
Dato : 20-08-11 00:52

Hej !

Skal ud og flyve med ryan air her i weekenden. Skal have en enkeltbillet til sydfrankrig. Jeg har købt ekstra bagage da jeg skal have en rygsæk der vejer ca. 11 kg. Ryan air bliver ved med at ville sælge mig en slags samsonite cabin bag.
Men jeg har ikke lyst til at betale Kr : 500,- for at få min rygsæk ned i en slags pose. Jeg kan jo ikke bruge den når jeg er landet Kan man ikke bare tage 2 gennemsigtige affaldsposer og tape disse sammen ?

Nogle der har erfaringer med dette eller andre forslag til at pakke en rygsæk ind ?

mvh scrubber

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-08-11 04:24

Hvorfor skal den pakkes ind i første omgang?

Rygsækken kan vel klare turen lige så godt som andre tasker eller kufferter

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 20-08-11 06:02

Flyselskaberne er ikke specielt glade for rygsække da remme og stel kolliderer for meget med anden bagage, og remmene kan sætte sig i terminalernes bagagesortering.

En af de tykke klare affaldssække ville være god til formålet, jeg tror de har dem i byggemarkedet da genbrugspladserne jo har forbudt de sorte sække.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-08-11 10:04

Det er korrekt at rygsække ikke bliver lagt på bagagebåndet. Lufthavnen har plastikbakker beregnet til det samme.
Sådan var det for et par måneder siden, da min søn rejste. Hans bagage var en meget stor rygsæk. Jeg tror ikke, han betalte ekstra for det. Det er en "service", som lufthavnen skal yde.
Så lad være med at købe "en slags samsonite cabin bag"
Ryan Air vil kun tjene ekstra.
God tur til Frankrig.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-08-11 10:06

Jeg tror ikke, at plastiksække vil blive godkendt .... men som jeg skrev, så bliver din rygsæk lagt i en plastikbakke, så den kan komme ud til flyet.

Kommentar
Fra : vigil

Dato : 20-08-11 10:57

Ryan Air vi helst sælge dig en masse mere ud over den alt for billige billet, så kunsten at købe hos dem består i at få ukøbt blandt andet først-ombord, returrejse, kuffert med logo, extra forsikring og billeje og så videre og så videre ...

De vil gerne sælge dig kufferten, for så tjener de mere på dig end den smule som billetten koster - så enkelt er det.

Hvis din rygsæk vejer mere end 10 kg, kan den ikke være håndbagage og skal jo derfor ikke ind i kabinen - derfor er det lige meget hvilket format den har.
Så spring videre hver gang cabin bag'en dukker op som købsmulighed!

Af hensyn til dig selv og ønsket om at få din rygsæk hel og helt frem, så lyder det dog som en rigtig god ide at forsegle den i sorte sække, så du f.eks. undgår at stropper sætter sig fast undervejs på bagagebånd o.l.

God tur

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 20-08-11 15:57

Da min søn skulle til canada, syede vi en sæk af det man bruger til at lægge under fliser og sten i haven, gråt tyndt og skide stærkt, det holdt i mange år og kostede næsten ingenting

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-08-11 11:12

Jeg er klar over at scrubber er rejst til Frankrig, men her står det sort på hvidt, at rygsækken bliver lagt i en plastbakke

Citat
Derfor får en indtjekket rygsæk en form for særbehandling – den bliver nemlig lagt i en særlig plastbakke på hele turen gennem bagagemøllen, så der ikke er noget, der griber fat undervejs.

http://politiken.dk/turengaartil/rejsenyt/flyoglufthavne/ECE1367843/en-enkelt-rygsaek-kan-saette-hele-lufthavnen-i-staa/?ref=eb1

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 25-09-11 10:04

Tak for svaret LuffeA.