/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Hvordan opretter jeg en ny forbindelse
Fra : steenfibiger
Vist : 1277 gange
500 point
Dato : 16-08-11 18:23

Jeg vil koble min tidligere arbejdsPC til mit TDC bredbånd i hjemmet. Computeren har tidligere været koblet til et intranet på mit arbejde. Jeg kan godt logge mig på PC-en på samme måde som på arbejdet, men intranettet findes ikke i mit hjem. Jeg har kontrolleret at internettet er tilkoblet med 100 Mbps og jeg kan åbne Windows Internet Explorer. Men når jeg vil åbne til en internetside, f.eks. www.kandu.dk kan der ikke oprettes forbindelse til kandu.dk eller andre hjemmesider. Explorer prøver at åbne hjemmesiden men kommer efter en stund med en fejlmeldning om at der ikke er forbindelse til internettet.
Jeg har prøvet at oprette en ny forbindelse til internettet under funktioner, men det hjælper ikke. Jeg tror at min PC leder efter det intranet som PC-en ikke længere er forbundet til.
Hvad kan jeg gøre for at fjerne den gamle indlogning til intranettet? så Explorer kan finde mit TDC bredbånd (Internet Explorer kan ikke vise websiden).

Her er en fejlbeskrivelse:
Diagnosticering af HTTP, HTTPS, FTP
HTTP-, HTTPS-, FTP-forbindelser
warn   HTTP: Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til www.microsoft.com: The server name or address could not be resolved
warn   HTTPS: Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til www.microsoft.com: The server name or address could not be resolved
warn   FTP (Passiv): Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til ftp.microsoft.com: The server name or address could not be resolved
warn   HTTP: Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til www.hotmail.com: The server name or address could not be resolved
warn   HTTPS: Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til www.passport.net: The server name or address could not be resolved
warn   FTP (Aktiv): Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til ftp.microsoft.com: The server name or address could not be resolved
error   En HTTP-forbindelse blev ikke oprettet.
error   En HTTPS-forbindelse blev ikke oprettet.
error   En FTP-forbindelse blev ikke oprettet.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 16-08-11 19:12

spørg din internet udbyder

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 16-08-11 19:25

Kontrolpanel > System > Computernavn > Skift > Ændre fra dit firmas domæne til eks "workgroup" , så skulle det virke

Mvh Finn

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-11 19:28

Jeg går ud fra at du forsøger med trådløs forbindelse, og at arbpc er sat til autumatisk af koble til intranettet.
Skal du fremover kun koble til hos dig selv, er det måske en god ide at slette denne auto-forbindelse.

Du kan også gå ind i netværksforbindelser og kigge om det er direkte forbindelsesikoner som prøver at koble op..............................højreklik og slet dem.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 16-08-11 19:49

Jeg har kun haft fastnetforbindelse på arbejdet og hjemme, Eyvind. Hvordan kan jeg slette denne autoforbindelse? Hvordan akn jeg gå ind på netværksforbindelser?
Tak for hjælpen, alle 3. Jeg har spurgt TDC, som ikke kunne hjælpe mig.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 16-08-11 19:49

Jeg tror ikke at du skal forsøge at oprette en ny forbindelse, indstillinger for netkortet er sikkert sat til dit firmas intranet og den bruger en helt anden IP adresse end den du skal bruge hjemme.
Gå til Kontrolpanel og klik på Netværksforbindelser, i det nye vindue højre klikker du på LAN forbindelse og klikker på Egenskaber, der åbner et lille vindue hvor du i det midterste felt går ned og klikker 1 gang på linjen Internetprotokol (TCP/IP) klik så på Egenskaber og sæt prik (klik) ved
Hent automatisk en IP adresse
Hent automatisk en DNS server adresse
der skal være prik ved begge de 2 linjer, jeg gætter på at computeren nu er sat op med Brug følgende IP adresse og den skal altså automatisk finde en IP adresse,og det samme med DNS serveren.
Når du har ændret så klikker du på OK og igen på OK, nu kan computeren komme på internettet, eventuel kan du genstarte computeren men det burde ikke være nødvendig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-08-11 19:50

Du går ind i Netværksforbindelser fra Kontrolpanel som forklaret ovenfor og ændrer opsætningen

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 16-08-11 20:00

Finn, tak, men jeg skal bruge nogle koder for at kunne ændre til workgroup.

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 16-08-11 20:04

Så skal du bruge din administratorkode til windows

Altså den du også bruger til at logge på som administrator...
Mvh Finn

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 16-08-11 20:07

Og hvis du ikke har dette password er her lidt hjælp til at resette det og vælge et nyt :
http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm

Mvh Finn

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-08-11 20:11

Du skal slet ikke ændre til Workgroup eller andet hvis det er din eneste computer medmindre at den skal være i et hjemme netværk

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 16-08-11 20:15

Mange, mange tak for dit professionelle svar. End ikke TDC kunne give mig denne vejledning. Nu fungerer det perfekt.Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-11 20:20

Prøv lige:
Tryk på "windowstasten" + e
Nu er du i roden af stifinder.
Klik så C: folder sig ud.
Nu vil der stå nogle programnavne og "brugere" under hinanden

Måske er der også nogle netværkslink til mapper på en server i dit arbejdsnet
Det er dem du kan fjerne eller afbryde forbindelsen på.......................altså hvis de ikke skal bruges igen.

Med fastnet mener du vel at internet forbindelsen er med ledning til dit modem eller router.
Har du noget nede ved uret som ligner et stakit med forskellige størrelser pinde (trådløs forbindelse)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-08-11 20:27

Selv tak - godt du fik forbindelse ud i verden jeg gættede på den mulighed arbejds computerne på mit job er nemlig sat op med en selvopfundet IP adresse og kan ikke gå på internettet men udelukkende på firmaets intranet