/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Maling af bådmotor
Fra : boje1904
Vist : 2077 gange
100 point
Dato : 15-08-11 07:14

Jeg har fået en "gammel" Criscent udebåds motor, som jeg er ved at sætte istand. Er der nogle som har et bud på hvilken grunder og slut maling jeg skal bruge til dette. Det skal siges at motoren er lavet i aluminium.
Den skulle gerne være skinnende, mindst som en bil. Hvis I har et bud så venligst giv mig en link til dansk sælger.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-08-11 08:12

Biilltema har både grunder og maling til påhængsmotorer - og det kan endda købes for billige penge der!

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 100 point
Dato : 15-08-11 17:05

Hejsa!
Her er opskriften hvis den er helt fri for den gamle maling:
2 gange Epoxy Light Primer og derefter 1-2 gange 2-komponent Poly Best som slutbehandling.
Poly Best er højglans og fås i et utal af farver.
Begge produkter er Hempels og kan fås i enhver forretning med bådudstyr.
Samme behandling kan bruges hvis motoren ikke er helt fri for gammel maling, men så skal der først slibes og affedtes.
Poly Best er hundedyr, noget med 500,- for 3/4 ltr. men du kan også bruge næsten enhver lakmaling evt. spraymaling ovenpå Light Primer.
Du bør ikke gå på kompromis med Light Primer, som er den eneste primer, der holder i søvand på aluminium.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 03-09-11 16:46

det er jo mægtig fint dabj så kan jeg også få mine alu motorer malet jeg har ellers ikke indtil nu set den maling som kan holde, det er på grund af det voks, rester som sidder i metallet, efter støbningen
når man trykstøber og som er svært at fjerne det sidder i pore og bliver aldrig helt væk jeg har kæmpet med problemet i årevis når vi støb motore

Godkendelse af svar
Fra : boje1904

Dato : 07-10-11 12:08

Tak for svaret dabj.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 07-10-11 12:22

Det var så lidt--held og lykke