/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Fællesbudget hvordan oprettes dette?
Fra : rudik
Vist : 906 gange
50 point
Dato : 13-08-11 21:34

Min Kæreste og jeg flytter sammen så snart vi har fundet os et sted at bo sammen, i den anledning får vi nogle fælles udgifter. Jeg har været igang med at lægge et bette budget for de fælles udgifter vi kommer til at lægge inde med. Således at det kan ses hvor meget vi hver især skal lægge til side hver måned.

som det kan ses skal vi lægge cirka 4000 af i hver månede hen over året, på den måde vil kontoen gå i nul når året er omme. men er det meningen at en budget konto må gå i minus fra tid til anden, eller skal man starte med at lægge et stort beløb ind, hvordan regner man på dette? - Vi skal tale med banken om det, men det er nu meget rart at kloge sig lidt inden.

excel filen -> https://rapidshare.com/files/4027747813/Udgifter_Odense.xlsx

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-08-11 21:44

En budgetkonto må ikke gå i minus i banken (ikke i min bank), så start med et buffer beløb.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 50 point
Dato : 13-08-11 22:50

Nej, bankerne kan ikke lide minus på en budgetkonto, og slet ikke hvis næste måneds indbetaling ikke udligner eller får saldoen på et mindre plus, så er det at de uden varsel trækker underskuddet fra Nem-kontoen.
Hvis I opretter kontoen omgående kan I undgå januar måneds pres (underskud) hvor jo mange forsikringer samt TV-licens og årsopgørelse til el falder til betaling.

Hold øje med budgettet via netbank, så kan I til hver en tid selv overføre et beløb før der opstår et underskud.

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 13-08-11 23:24

Tak for svaret LuffeA.
Takker for svarende. ja det var også det som jeg næsten kunne have regnet ud, men som kjeg lige måtte hører fra nogle andre.