/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
307 st 1,6 Ryster
Fra : pbh
Vist : 1335 gange
50 point
Dato : 21-05-03 09:10

Hej

Skal bare høre om andre også har problemmer med Deres 307 st

Jeg har købet en 307 1,6 ST, der ryster ved konstant kørsel, den har været hos Peugeot 3 gg, nu er rystelserne også blevet mindre, men de er ikke forsvundet (bilen er sporet et par gange og "udstødning sat i linie")

Udover dette har vi fået fortalt af Peugeot at bilen skal ryste under acceleration (en konstruktions fejl)??

Også har vi problemmer med Radio modtagelse, når det har regnet, Radioen har siddet i en mazda, hvor der aldrig har været problemmer.

på forhånd tak
pbh

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-05-03 10:16

En 307'er skal ikke ryste. Rysten under accelleration kan umuligt være noget man skal acceptere.

Som du selv (og Peugeot) er inde på, skal problemerne findes i undervognen.

U-runde dæk og/eller fælge, dårlig afbalancering, trækaksler, ophæng, sporing ---- mulighederne er mange. Vil værkstedet ikke, kunne det være en god ide at snakke med Peugeot Danmark og høre om de er af samme mening.

Gider de heller ikke, skriver du alt ned, kopier af regninger vedlægges, og hele baladen sendes til Jyllands-Posten att.: Carl J. Buus. Han har motorbrevkassen. Når han begynder at rode med det, plejer det at hjælpe, og vække de kære værksteder.

Du er vel ikke medlem af FDM, de er også gode til at hjælpe

Kommentar
Fra : Peugeot_Freak

Dato : 27-05-03 02:48

Hej
Min svigermor har også en 307, der i begyndelsen rystede meget. Efter et par omgange på værkstedet, vidste det sig, at det var i fælgene, at fejlen lå. Det vil sige, at hun fik bilen leveret med originale sportfælge, 16", og at navhullet var lidt for stort. Efter at have fået sat en plastik ring i, der strammede op, er der ikke mere rysten og skælven.

Ellers kan jeg lige sige, at du aldrig skal gå til samme forhandler mere end en gang, hvis de ikke kan få problemet fixet med det samme.
Gå altid til et andet værksted og få deres mening.
Mvh
Peugeot_Freak

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-10-03 09:16

Hej Pbh, var det ikke en ide at lukke denne tråd, den er ved at være lidt smågammel.

Kommentar
Fra : pbh

Dato : 22-10-03 09:28

Det kunne nok være en god ide, at lukke spg. men det er ikke løst !!
Bilen skal igen på værksted denne gang for at få lavet ventilstyr, som kan være årsag i problemmet

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-10-03 09:41

http://www.kandu.dk/dk/spg/24673

hvad har et ventilstyr med en rystende undervogn at gøre? Forstår ikke din argumentation mht ikke at ville lukke spørgsmål. Iøvrigt lader du den stå åben i 5 måneder, uden selv at lægge indlæg eller diskutere/spørge videre. Hvordan skulle nogen kunne hjælpe dig yderligere, når du er tavs som graven?

Læs nu lige Clan's link.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-12-03 13:31

Nu har dette spørgsmål stået åbent i over et halvt år. Dette finder jeg ikke rimeligt og fjerner hermed abonneringen på det.

Spørgsmålet burde for længst være blevet lukket med et tryk på ”accepter kommentar som svar”.

Points’ene er brugt i det sekund man spørger, så der er ingen grund til ikke at acceptere en af kommentarerne.