/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Hvorfor mon Favicon ikke vises??
Fra : lundoe
Vist : 485 gange
100 point
Dato : 21-05-03 01:00

Jeg har på en tidligere hjemmeside haft succes med at uploade og linke til et favicon, som herefter vises i adresse-feltet når siderne bladres igennem. På min nye side kan jeg imidlertid IKKE få det til at virke, på trods af at koden er kopieret direkte fra mit tidligere projekt...

http://lundoe.1go.dk/index.html

Nogen der har en idé om hvorfor og evt. et tip til hvordan jeg løser det??

Jeg bruger Dreamweaver MX til at designe i og Internet Explorer til at surfe med.

På forhånd tak for hjælpen,

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Jin2k

Dato : 23-05-03 22:03

Hejsa.

<LINK HREF="dit.ikon" REL="SHORTCUT ICON"> skal være det første efter dit <HEAD>-tag.
Det virker i hvert fald i IE6.
Håber du får det til at virke.
- Jin

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-05-03 09:11

Tjyt:
Jeg bruger;<LINK REL="SHORTCUT ICON" href="favicon.ico">, og placeringen i <head>...</head> har vist kun noget at gøre med hvornår det loades. I min kode står det til sidst lige før </head>.
HUSK at dit favicon.ico (SKAL hedde sådan) også skal placeres i dit rod katalog.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-06-03 11:41

Hm.. Ja,dit favicon.ico ligger jo hvor det skal og rigtigt nok; det behøver ikke ligge i roden, når man som dig, angiver fuld URL. Jeg har lagt mærke til at ens og andres favicon's forsvinder fra Favoriter og Adresselinien når man har 'ryddet op' i IE6 og de kommer IKKE igen! Det undrer også mig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-07-03 19:40

Hej se her : http://kandu.dk/dk/spg/19005

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-04 14:52

Læs mit tip og luk dit spørgsmål eller kom med en kommentar : http://kandu.dk/dk/tip/6342

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 08:56

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-08-06 21:39

Kunne du bruge kommentarerne til noget?

Jeg hopper nemlig af her ,-)

</MOLOKYLE>