/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
må kogeplade stå frit? (ikke nedsænket)
Fra : jobestar
Vist : 616 gange
50 point
Dato : 09-08-11 23:12

Hej, jeg har sådan en glaskeramisk kogeplade der er beregnet til at blive puttet ned i et firkantet hul i en køkkenbordplade, men flytter i en lejlighed, hvor der ikke er en bordplade at sænke den ned i.

skulle der være noget lovmæssigt imod, bare at have den stående på et almindeligt træbord jeg stiller der hvor komfuret skulle stå?

udover det bliver hylende grimt selvfølgelig..

hvis nogen kender til borde på str. med et komfur, hvor der er lavet hul klar til en kogeplade må i endelig sige til.

eller andre smarte løsninger. (udover at købe et helt komfur ;)

vh kogeplademanden

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-08-11 01:01

Jeg aner ikke hvordan en sådan fætter ser ud underneden, men i IKEA kan Du købe underskabe til køkken på ben helt ned til 625 kr.

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/categories/departments/kitchen/10470/

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 10-08-11 06:41

Ud over det skab, som Luffe foreslår, så skal du også have et stykke bordplade, hvor hullet er udskåret. Hvis ikke du kender nogen, der kan lave det for dig, så henvend dig hos en tømrer og spørg om han vil lave det. Alternativt, så skal du holde øje med f.eks. Den Blå Avis, om der er nogen, der skal skille sig af med deres køkken, så er der måske en bordplade, du kan købe dér.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 10-08-11 08:02

Læs i vejledningen til kogepladen.
Fabrikantens anvisninger skal følges, for at installationen er lovlig. Jeg tvivler meget på at fabrikanten, anviser at pladen må installeres oven på en bordplade, uden at være spændt fast.

MVH

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 50 point
Dato : 10-08-11 08:16

Alt under glaspladen er formentlig tilgængeligt. Hvis det er tilfældet, er det ikke lovligt, da "pladen" netop er beregnet til indbygning og med fast installation op 400 wolt.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-08-11 16:33

Citat
er det ikke lovligt, da "pladen" netop er beregnet til indbygning og med fast installation op 400 wolt.

Nemlig så.
Og ikke smart at ha' den stående "frit" hvis der vælter noget på bordet. AV siger jeg bare

Godkendelse af svar
Fra : jobestar

Dato : 11-08-11 18:58

Tak for svaret alka. :) og tak for de andre input, jeg tror jeg dropper den ide