/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Jyder har hovedstadskomplekser
Fra : kartoffel88
Vist : 728 gange
100 point
Dato : 09-08-11 13:03

Ja hvorfor skulle de ellers kalde Sjælland for djævleøen? Fordi vi har alt?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-08-11 13:18

Hvad med Jens Otto Krag, Schlytter, Nyrup og Anders F(j)og, kom de fra djævleøen?

Husk København er den by i Danmark med flest jyder...

Selv har jeg boet der nogle år,
men jeg kom mest sammen med de på velhavende, på Østerbro, mest jyder...

Og hvorfor så dette spørgsmål, hovedstadskompleks??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-08-11 13:24

Det var nu Amager der startede med at blive kaldt for djævleøen, og ikke hele Sjælland

http://www.dr.dk/P1/Spoergehjoernet/Udsendelser/2009/04/02111509.htm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-11 13:33

Citat
Ja hvorfor skulle de ellers kalde Sjælland for djævleøen

Næh du

Det skyldes ene og alene at jyder er KLOGERE end sjællændere

Intelligenskvotienten i DK ville stige gevaldigt hvis storkøbenhavn blev solgt til Sverige (med beboere)

Selv kriminaliteten ville falde drastisk og et "paradis" ville opstå hvis ikke de skulle "smide" så mange penge i denne såkaldte hovedstad

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-08-11 14:05

Selv har jeg boet på Amager første år jeg studerede,
på Torfavej, et smukt sted, slet ikke djævilsk,
og senere fandt jeg min kone fra Teglkaasvej, også Amager...

Et eksempel på dine hovedstadskomplekser:

Min mor kom på plejehjem i vor hjemby Skals,
de der passede hende kendte hun med forældre,
og de ville naturligvis ikke svigte hende på hendes gamle dage.

Min svigermor kom på plejehjem på Amager, der hvor travbanen lå,
de der skulle passe hende var ukendte, der skulle tjene lidt og ellers var de lige glade.

En himmelvid forskel og et stort hovedstadskompleks...

Fra : kartoffel88

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-08-11 14:38

Alt virker beskidt og nedslidt,i København.

Selv hundelorterne var fladtrådt,ude på Frederiksgårds Allè.
Men der var heller ikke megen plads mellem dem.

M.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 09-08-11 15:54

Er det mærkeligt at der er krig i verden når der stilles sådanne spørgsmål-med svar????

Men at Sjælland har alt skal nu nok passe.....De har jo hentet det i Sverige

Accepteret svar
Fra : karenD

Modtaget 100 point
Dato : 09-08-11 16:06

Jeg har skam ikke noget imod københavnene....
jeg kan bare ikke li' at de bruger vores flag...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-08-11 17:09

Citat
Er det mærkeligt at der er krig i verden når der stilles sådanne spørgsmål-med svar????

Jeg tror da hele tråden er humoristisk ment. Det er mine svar ialtfald.
Selv her i Thy`s små landsbyer,må man slås med hunde ekskrementer. Forbandet svineri. (alvor).
Mit kendskab til Frederiksgårds Allè,ligger ca. 30 år tilbage.Så der er jo nok sket fremskridt.

Men ellers mener jeg,øen Christianshavn er toppen af København.Selvom den ligger lavest.
(Dronningens Gade 1,8 meter over havets overflade).

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-08-11 17:13

Citat
Jeg har skam ikke noget imod københavnene....
jeg kan bare ikke li' at de bruger vores flag...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg er heller ikke hoven over at være Thybo........... jeg er bare taknemmelig.

M.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-08-11 17:52

...... Hvad er det,.. der skulle forhindre enhver jyde i at bosætte sig i hovedstadsområdet,
altså hvis han/hun vil, ?

og hvad skulle jyder være misundelig på, ?

.. mener, alle goderne findes stadig udenfor hovedstadsområdet.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 09-08-11 18:31

Jo det er skam kun humor herfra har haft den dejligste jyske kæreste engang, fra Rømø.
Jeg overhørte blot en jyde kalde det for djævleøen og undrede mig hvorfor.

Nu da der er en der nævner Amager, så hopper jeg altså med på vognen og kalder det for djævleøen. Det er i mine øjne det mest kedelige og døde sted. Hvis man kan klassificere nogle folk som "White trash" så er det nok på Amager man skal starte med at lede (med frygt for at lyde arrogant og nedladende).
(har boet der og arbejdede på højtryk for at flytte derfra).

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-08-11 18:48

Der er ikke noget i vejen med Amager og beboerne der,
det ved jeg af erfaring, hele tre gange...

Nogle af de første med anden baggrund var jo hollænderne, en klar berigelse for djævle øen...

Jeg husker en udtalelse om nogle naboer:
De er jo tilflyttere, de har kun boet her i to hundrede år...

Men på det sidste, skam jer over jeres pleje omsorg,
overladt til nogle der stærkt minder om de fra Holbæk, der nu bliver hængt ud i TV...

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 09-08-11 19:11

Hehehe

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-08-11 19:11

Citat
Nu da der er en der nævner Amager, så hopper jeg altså med på vognen og kalder det for djævleøen.

Jooeee,men jeg har da indtryk af,at alt skal flyttes til Ørestaden.Det nye super area.

Nu er det ikke så tit,jeg er "udenlansk". Men jeg har da lagt mærke til at der næsten hver gang,er trafik omlægning,på Øresundsmotorvejen. Og gang i nye byggerier og viadukter.

M.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 10-08-11 09:34

Citat
Selv hundelorterne var fladtrådt, ude på Frederiksgårds Allè
Nu lyver du altså Mosebaek

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-08-11 12:15

Citat
Nu lyver du altså Mosebaek

Absolut ikke. Selvfølgelig kan man få brug for at "korrigere" sandheden lidt.
Men ikke i dette tilfælde. Nejnej.

Som jeg har skrevet,er det mange år siden,jeg har været i Frederiksgårds Allé.
Havde en søster og svoger,der boede der i en periode.Og aldrig har jeg set så mange hunde høm høm`er.
Jeg husker det som lidt af en "stillegade".Så det var nok folk fra de andre kvarterer,der lige listede igennem med Fido.
Det er jo sådan det foregår,mange steder.

M.