/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
offline
Fra : kivi
Vist : 621 gange
100 point
Dato : 08-08-11 16:19

jeg har lige købt en printer canon pixma mp 495 som jeg ikke kan få til at virke trådløst den kommer frem og siger at den er offline og så sker der ikke mere men den virker udemærket når jeg sætter kabel i så er den ikke offline , så hvor f sætter man den online

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 08-08-11 16:20

ups glemte at skrive at jeg har win 7

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-08-11 16:21

det burde fremgå i vejledningen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-11 18:09

Du skal lige sikre dig at routeren kan se den. Og giv den så en fast adresse i routeren.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-11 18:11

Start den CD som fulgte med og vælg tråsløs forbindelse..........så bør den selv lede efter printeren.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-08-11 19:19

Er du helt sikker på at den har et trådløst netkort indbygget?

Jeg købte også en Canon og regnede med den var trådløs, men ved nærstudie af manualen, så viste det sig at jeg skulle købe et kort til den og det var ekstraudstyr.

Den printer kører stadig på kabel.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 08-08-11 20:05

Når du installere en trådløs printer er det en go' ide og installere den med kabel når installationen beder om tilslutningsform, når printeren så er installeret så kan man "overføre" netværksindstillingerne over til printerens netværkskort og så skal man bare indtaste netværksnøglen og SSID.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 09-08-11 10:06

det er en trådløs printer, kan det være fordi at netværks kortet er af ældre dato , et lille tillægsspørgsmål hvad er babylon for en fisk den er ikke sådan at blive af med

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-08-11 15:57

Prøv og afinstallere printersoftwaren og driveren og start forfra. Der er også den mulighed at når du nu kan snakke med printeren via USB-kabel så kan du jo komme ind i printerens indstillinger på printeren og der burde du så kunne indtaste de netværksoplysninger som er nødvendige, så som SSID, netværksnøgle, evt. IP-adresse oplysninger og her vil jeg helt klart anbefale at du giver printeren en fast IP.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 11-08-11 07:36

Tak for svaret webnoob.