/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Hvilken gave skal jeg vælge?
Fra : supermusen
Vist : 944 gange
50 point
Dato : 07-08-11 08:33

Jeg har for nylig mødt en mand, som er et "måske-kæreste-emne". Nu har han fødselsdag i næste weekend, og han har inviteret mig ud at spise. Men hvad giver jeg ham i fødselsdagsgave? Jeg kender ham ikke vældig godt og har kun mødt ham ude i byen, så jeg kender ikke til hans indretning af bolig. Jeg vil jo gerne give ham noget særligt, men jeg har ikke tænkt mig at bruge mere end 2-300 kr, da jeg jo ikke rigtig ved, om det skal være "os to".
Er der nogen af jer, der kan hjælpe mig med idéer?

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 60 point
Dato : 07-08-11 08:48

det er så personligt at ingen her kan vide noget som helst

køb en svensknøgle

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 07-08-11 08:53

Ja det er jo lidt tricky at skulle købe en sådan gave...
Vi kender ham heller ikke ...(alder,hobby osv. ) Men hvad med en fin flaske vin,sammen med 2 fine glas???
At købe ting til hans hjem synes jeg er lidt fejl....Jeg ved hvordan det er, når folk giver mig ting til hjemmet ,jeg ikke har ønsket mig..........
Men en ting til hans hobby??? det kunne jo også være noget

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-08-11 09:21

Ølsmagning eller måske vinsmagning for to...

http://www.smartbox.dk/

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 07-08-11 09:38
Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-08-11 10:47

Køb en bog i en boghandel.
Det gode er at de kan byttes uden besvær overalt. så kan han finde noget der passer ham.
Det er heller ikke så personligt, at det ikke er passende.
Oplevelseskort er et problem, hvis en af jer finder ud af at forholdet ikke skal vare ved.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-08-11 11:07

Citat
Oplevelseskort er et problem, hvis en af jer finder ud af at forholdet ikke skal vare ved.

Det er da overhovedet ikke noget problem, der står da ikke skrevet nogle steder, at man kun kan bruge oplevelseskortet sammen med en partner, det kan lige så godt være sammen med en god ven/veninde

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-08-11 11:25

Teil skrev
Citat
køb en svensknøgle

Helt enig, hvis han ikke har sådan en er det på tide, at han får en.

Og hvis han har en i forvejen er det ingen skade til, at have 2.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 07-08-11 11:42

Jeg holder med troldepige og Teil

Køb eventuelt en lille og en stor.
Lille til små problemer og stor til store problemer.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 07-08-11 11:57

Hej når du har været ude at spise med ham før, så ved du også hvad han drikker, så køb en flaske med selofan om og et lille tillykke kort, hvor du kan skrive en lille hilsen på.
Du kender også hans påklædnings stil, så måske du kan finde på noget der.
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-08-11 12:57

Citat
Jeg kender ham ikke vældig godt og har kun mødt ham ude i byen, så jeg kender ikke til hans indretning af bolig.

Giv ham et kys på kinden og sig tak for en dejlig aften, hvis det ikke er dig, der kommer til at betale

Jeg skriver det kun, fordi jeg læste dette

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1597164.ece

Som jeg læser det, så kender du ham slet ikke. Du har ikke set hans bolig. Ved du noget om ham?

Kommentar
Fra : supermusen

Dato : 07-08-11 12:58

Thihi, jeg kan faktisk godt lide idéen med at give ham en svensknøgle eller en rørtang. Jeg har et vandrør, der skal strammes i køkkenet, og så kan han jo se det som en invitation til at besøge mig.

Nå, måske kan han slet ikke se de sjove i det, og en vinsmagning eller en anden oplevelsesgave kunne måske være en super god idé. Måske bare et par biografbilletter med popcorn, så kan jeg jo se, om han vil invitere mig med.

Jeg lader lige spørgsmålet stå lidt endnu, for der er jo nogle dage til, og måske er der andre gode idéer. Dem skal jeg jo ikke gå glip af.
Tak indtil videre for de fantastiske idéer.

Kærlig hilsen til jer alle fra en småforelsket Supermus

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-08-11 13:20

Citat
Nå, måske kan han slet ikke se de sjove i det

Er han så ikke lidt for kedelig?

Kommentar
Fra : supermusen

Dato : 07-08-11 14:24

Citat
Er han så ikke lidt for kedelig?

Det ka' da være en måde at finde ud af det på

Og hvis han er for kedelig, så skal det bare ikke være ham og mig. Jeg skal have en humoristisk mand, ellers kan han ikke holde mig ud - fniiis...

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-08-11 16:41

Der kan du bare se, altså skal han have værktøj.

Når han så har lukket den op kan du jo tilføje, at du håber på, at han også kan lære dig at bruge den.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 07-08-11 17:34

" jeg skal have en humoristisk mand"

DVD "Life of Brian " hvis han kan li den kender du hans humoristike niveau. Hvis du ikke kan li den ved han du ikke har noget.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-08-11 20:38

Hejsa.
Her er en ide.
http://www.gavekortet.dk/Default.aspx
Du laver simpelthen et gavekort og giver ham.
Man kan lave et kort til frit valg på alle "hylder".
Så kan han selv vælge.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 08-08-11 01:28

Søde supermus! Det er sjovt at læse dit spørgsmål, for du er en intelligent ung kvinde, og for en ældre herre som jeg, der har et langt livs erfaring med både kærlighed og meget andet, er det jo ret oplagt, at du er en kvinde fuld af empati og en sund nysgerrighed. Alene det, at du kan udforme dette spørgsmål, fortæller ret meget (positivt) om dig, og jeg vil sige: Heldige unge mænd, der møder dig.

Åndssvag ideer som at komme med en flaske vin , falder du ikke for. Nogle af svarene er ikke så tossede: En god bog, ja, hvis det er en intelligent mand, der ikke er læsehandicappet. Kan han læse en avis? Har du nogensinde prøvet at klippe en kronik ud af Politiken og diskutere indholdet med en mand? Hold da op, så finder du ud af, hvordan du skiller skæg fra snot (undskyld det gammeldags udtryk). Svensknøglen? Hmm, måske, men det er måske et conversation-piece ( i ti minutter)

Er han til fodbold? Går han i kirke? Sportsmand? Læsehest? Boglig? Håndværkertype? Bolignørd med interesse for puder og gardiner? Er han maskulin (nok)? Mors dreng? Storebrortypen? Har han rejst udenfor Jylland? Eller er du bare så heldig, at du har mødt en mand, der er en ligeværdig og seriøs samtaleparter?

Ja, der er en masse, du skal finde ud af. Tag et råd fra en gammel herre, som har prøvet en del.
Hvad vil en mand som han være mest interesseret i? (Bortset fra sig selv) Jo, en kvinde som dig, der igennem dit spørgsmål faktisk beviser, at du både er nysgerrig og positiv på en søgende og intelligent måde. Det vil han falde for, så det er det, du skal vise.

Hvordan viser du det? Du kender ham så lidt, endnu, klart et problem. Hvad er hans job, mekaniker, lærer, politimand, landmand, sømand, håndværker, forretningsmand? Alt det er jo helt afgørende for, hvordan han tænker. Det må du have i baghovedet, når du går videre her. Her er et par ideer, faktisk tre forskellige, som jeg tror, han falder for. Men en ting er, at han falder, det næste er, om han nu også er noget for dig -- husk altid som kvinde: Vær kostbar!

1. Køb nogle aviser (Politiken er bedst i denne forbindelse, Information og Kristeligt Dagblad, Børsen, Jyllands Posten -- alle sammen gode) Klip en 3-4 eller 5 artikler ud om forskellige kontroversielle emner. Sig tl ham, at du synes han virker som en mand, der har en god mening om tingene. Du har taget de her artikler med, fordi du gerne vil høre hans mening og diskutere med ham. Vis ham, at du respekterer ham som mand og som en person, der ved noget og har en mening. Lyt til, at han udfolder sine meninger. Mænd hader at blive afbrudt, giv ham taletid og nyd at lytte til ham, hvis han er god til at forklare..

2. Næste ide: Aner ikke hvor du bor? Er der en antikvarboghandler? Køb en god bog, spørg boghandleren til råds. Ellers en almindelig boghandel. Boghandlere er ret belæste og lærde personer, de kan altid anbefale en god bog. Sig til ham, at du gerne vil bede ham læse den, bagefter vil du læse dem. så skal i mødes et par gange for at diskutere indholdet. Ved du hvad det er: Det er udvikling, selvudvikling, og du vil elske at blive klogere på dig selv og på verden efter hvert møde.

3. Mænds største interesse.....er deres egen mening om tingene. For kvinder som dig kan det være meget interessant at finde ud af, hvad manden egentlig mener om alt mulig. Pas på de mænd, der
Sig til ham, at du har en lille beskeden gave (Richard Carlsons Glem ikke de små ting (koster ca. 49 kr i de fleste supermarkeder...eller på nettet...eller noget tilsvarende, som er godt, fordi det er positivt og enkelt) Sig til ham, at du gerne vl diskueter bogen med ham.....måske på den måde, at I mødes skiftevis hos dig og ham, læser et kapitel eller to, diskuterer indholdet ud fra jeres egne erfaringer, drikker en kop te, og diskuterer videre et par timer, ti I er helt øre i hovedet. Du og han vi være stjerneglade for det, og om I vil gå videre er jo noget, I selv afgør suverænt, Og hvis I går videre....så spørg igen på kandu.dk.

Jeg syntes så godt om dit spm, så jeg fik lyst til at svare. De forslag, jeg kommer med koster ikke meget at udføre. Men digt selv videre, du er kreativ og stærk, det ses af dit spm.
Held og lykke

Kommentar
Fra : supermusen

Dato : 14-08-11 20:07

Hej allesammen,
Jeg synes lige, jeg skylder jer at fortælle jer, hvad jeg valgte at gøre.
Sandheden er "Ingenting"
Vores aftale blev aflyst (eller måske udsat? ), så det blev slet ikke aktuelt at købe en gave.
Jeg syntes ellers at I alle sammen kom med nogle gode idéer, og jeg har valgt at lukke spørgsmålet og give Teil point, for jeg synes, at det at give ham et stykke værktøj kunne være en rigtig sjov idé. Tak også til Nordsted, for idéen med en oplevelsesgave er også rigtig god. De andre links, som pifo og piaskov kom med, skal jeg også huske. De kan være gode at kende en anden gang.
Life of Brian eller en spændende bog synes jeg også var sjove idéer.

@ans: jeg læste også godt om den fidusmager - men jeg var ikke i gang med netdating - fyren her har jeg mødt gennem venner. Men for sa.. da - sikke en ækel fyr. Man burde advare alle om sådanne typer.

Til dig Oldboston vil jeg bare sige, at jeg blev så rørt og glad for dit lange svar. Jeg synes, det var kloge ord, som jeg vil huske på, når det forhåbentlig bliver aktuelt en dag.

Knuz til alle jer dejlige Kandu'er
Supermusen

Godkendelse af svar
Fra : supermusen

Dato : 14-08-11 20:08

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : invalid01

Dato : 22-04-12 18:20

hej

hvad med en oplevelse
smartbox har brunch til 300 kr, så ser du ham jo også igen

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 22-04-12 19:23

invalid01, det er et gammelt spørgsmål du har fundet, det er så'n ca. 8 mdr. siden trådstarter skulle give en gave.