/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hvad vil der ske med Dokumenter?
Fra : o.v.n.
Vist : 607 gange
100 point
Dato : 05-08-11 16:21

På min computer er mappen Dokumenter placeret på en anden harddisk end styresystemet, der er simpelhen ikke plads til Dokumenter på den 40 GB harddisk som Windows XP er på, problemet er at for at for at have adgang til mappen så skal den eneste IDE kabel som er på computeren være på de 2 harddiske, nu vil jeg installere en ny IDE controller så jeg kan få en ledig stik på kablet til DVD drevet, men for at installere skal jeg bruge DVD drevet og skal have harddisken med mappen Dokumenter koblet fra.
Bør jeg kopiere indholdet fra Dokumenter over på et ekstern drev og slette indholdet så mappen kan være på C, og så flytte mappen tilbage på standard placeringen på drev C?
Hvad vil Windows XP gøre hvis jeg starter og mappen Dokumenter ikke er der?
Jeg har forsøgt at kopiere indholdet fra CDen over på et usb drev men Windows kan ikke finde informationer til at installere fra den mappe, og der er mange mapper på CDen og uden at vide hvilken mappe jeg skal sætte Windows til at lede i, er det ret svært at finde den rigtige .inf fil

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-08-11 16:31

Umiddelbart tror jeg ikke der sker noget, flytter man rundt på IDE-kablerne sker der jo ikke noget, det beholder deres drev id. Selvfølgelig er det så det punkt at du sætter en nu IDE-controller. Dataen på harddisken vil dog ikke blive slettet, plus at i XP kan man jo vælge sin standard placering, så virker det ikke, så udpeger du bare mappen i XP.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 05-08-11 17:27

Xp vil melde fejl, hvis dokumenter mappen ikke kan findes, og vil sætte den stil standard sti igen.

det du vil installere fra din cd, kan du når du har lagt det over på en usb dims, åbne (vælg redigere)
og så se i filen hvad/hvor setup fil ligger.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-08-11 22:55

Hvis i lige kigger forbi og komme med lidt hjælp her:
http://www.kandu.dk/QuestionHist.aspx?qid=157234
jeg amatør er i gang med noget jeg slet ikke kan overskue
spørgsmålet her bliver accepteret i morgen, Windows kom ikke med en fejl, den dannede en ny tom Dokumenter mappe

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-08-11 23:10

Du skal kopiere indholdet af din dokumentmappe over på en ekstern harddisk og så flytte den tomme dokumentmappe over på samme drev som som styresystemet.

Så får du ikke problemer med at den mangler dokumentmappen. Og når du er færdig så kopierer du bare alle dine dokumenter over i mappen igen.

Det er den nemmeste løsning, og jeg har selv brugt den.

Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-08-11 23:37

Ok Granner01 jeg kopierer mappens indhold over på et andet drev inden jeg sætter indstilligen for Dokumenter tilbage til der hvor den var igen (for en sikkerheds skyld) Windows har jo dannet en ny Dokumenter

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-11 12:11

Tak for svaret dk. Så langt så godt men kom nu over i mit nye spørgsmål