/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
udskiftning af Harddisk på MSI GX660?
Fra : G_R_E_E_N
Vist : 504 gange
20 point
Dato : 03-08-11 23:36

Hej Folken.

Jeg har en MSI GX660 (ikke R modellen). Der er plads til 2 HDD's og lige nu har jeg 1 stk. 500GB og 1 stk. 170GB i den.

Mit spørgsmål er så om det er muligt at smide en harddisk i på 1TB i stedet for den lille jeg har på 170GB? Eller kan bærbaren ikke trække 1TB på en Harddisk?

Tak for jeres tid :)

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 04-08-11 00:54

er du sikker på at det ikke kun er 1 stk 500GB der sidder i den? hvor de 170 så er dedikeret til backup eller lignende?

altså så den 500GB er partitioneret?

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 04-08-11 01:04

Ok, går ud fra du har ret og springer ud i det..
at montere en større harddisk burde ikke være et problem, det eneste kunne dog være at du derved mister noget af ydeevnen hvis du swapper til en dårligere disk, men angående gøremåden, kan det se meget forskelligt ud, og den der bedst beskriver hvordan jeg forestiller mig det ser ud ved 2x hdd i en bærbar er dette billede: http://newmodeus.com/pics/SSD/Laptop-with-two-internal-HD.jpg

udover det kan jeg ikke hjælpe dig før jeg ved præcis du har

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-08-11 07:57

Det burde kun være styresystemet der sætter grænser for hvor stor en harddisk kan være, Windows XP f.eks. kan ikke installeres på en HDD over 130 GB, men så deler man den bare op.

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 04-08-11 08:07

ikke nødvendigvis...
bærbare med indbygget RAID controller vil som regel også ha et maksimum, men jo... det burde være uendeligt muligt at montere ny harddisk, uanset Gb/Tb størrelse, spørgsmålet er så bare hvordan det skal foregå, men hvis bruger selv har styr på det, er det bare at prøve...

Man kunne jo bare købe en harddisk via internettet, og være ekstra forsigtig ved montering... hvis det så ikke virker, bare returnere den igen, eller beholde og bygge om til ekstern... dit valg

Kommentar
Fra : G_R_E_E_N

Dato : 04-08-11 10:28

Kayel - vedr. dit spørgsmål, så havde den 1stk. 500GB men puttede så selv den på 170GB i det andet harddisk slot fordi jeg manglede plads. Nu vil jeg så udskifte den på 170GB igen til en på 1TB hvis det er muligt :)

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 04-08-11 11:04

ok... jamen så er der ikke andet for end at prøve, eventuelt se om du kan låne en harddisk af en ven, eller gør som jeg foreslog, køb en over nettet, og hvis det så ikke virker gør brug af din 14 dages fortrydelsesret :)

Kommentar
Fra : G_R_E_E_N

Dato : 04-08-11 11:13

Kayel - Hvis kassen harddisken ligger i er åbnet, har man så stadig 14 dages returret?

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 04-08-11 11:20

de kommer som regel i en forseglet antistatisk pose... og den skal jo åbnes for at kunne testes...
så Ja, så længe harddisken bliver returneret i væsentligt samme stand (dvs. med original indpakning) og uden skrammer, så kan de ikke nægte dig at tage den retur...

Og på retursedlen kan du sågar skrive at produktet ikke levede op til dine forventninger, eller sådan noget

men som sagt, vær yderst forsigtig med at montere, da fejlmontering = brugerfejl = ingen returret

held og lykke med det hele :)

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 04-08-11 11:21

BARE HUSK... at dette kun gælder over internettet ( eller din lokale Bilka, Føtex varehus)
Bilka har sågar 30 dage fuld returret...

Kommentar
Fra : G_R_E_E_N

Dato : 04-08-11 12:23

Kayel - Så prøver jeg da lige og bestille sådan en lille 2.5" på 1 TB :) Et andet spørgsmål; Kan jeg godt smide en SSD i i samtidig? Så ville jeg nemlig køer med 1TB i det ene slot og en 80GB eller 120GB SSD i det andet slot?

Accepteret svar
Fra : Kayel

Modtaget 20 point
Dato : 04-08-11 13:28

ja, burde jo egentlig ikke være et problem... SSD er også 2,5", så hvis du har pengene til en god én, så er det bare at klø på :)

Godkendelse af svar
Fra : G_R_E_E_N

Dato : 04-08-11 14:17

Tak for svaret Kayel.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-08-11 14:28

Hvis den nye HD kører hurtigere end den gamle kan du få problemer med varmen!

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 04-08-11 14:32

Var så lidt Green,
Klaudi, tror ikke det vil give et problem hvis han førhen har kørt 1x500 + 1x170Gb diske samtidig uden problemer, men muligheden er der altid for forøget varmeudvikling, men tilgengæld får du også et ydelses boost der vil noget med SSD (anskaf dig eventuelt en stand) så du kan sidde med den bærbare i sofaen eller hvor den nu står og den samtidig kan få godt med frisk luft, og ikke bare varmer dine bukser eller bordet op :)

så kan du nemlig risikere at den går i udu

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-08-11 14:39

Har lige læst en artikel ang. det med udskift af HD og varme, man skulle helst bruge en med
samme hastighed, kan ikke komme i tanke om hvor det var jeg læste det!

Kommentar
Fra : G_R_E_E_N

Dato : 04-08-11 16:17

Kayel - Jeps :) Sådan en har jeg også..