/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Autocad for nybegydere
Fra : 234
Vist : 972 gange
50 point
Dato : 02-08-11 21:20

Hej!
Nu har jeg hørt så meget godt om Autocad programmet , og hvor meget man kan med det , så jeg havde tænkt at begynde at arbejde med det.
Hvis jeg skal begynde at arbejde med autocad , hvilken version skal jeg så starte med?

Er der nogen som kan hjælpe mig med det?

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 60 point
Dato : 02-08-11 21:51

Det kommer helt an på hvad du skal tegne... At tegne i vektore er super fedt til tekniske tegninger.

Hvis du bare skal tenge for sjov er det lidt lege meget hvad du vælger.

Skal du bruge det profecionelt, er der mange funktioner der kommer til i nye versioner som man faktisk blivver lidt afhængige af.

Jeg syntes dog ar Autocad (fra autodesk) er det dyrt legetøj at have på sin PC, hvis man kun skal lave en tegning over indretning etc.

Skal man tegne for sjov er google sketch helt ok.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : 234

Dato : 02-08-11 21:59

Jeg skal i gang med at bygge en mini cooper af de gammel modeler , så det kunne være sjovt både at have en i garagen og en magen til på computeren.

Tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 02-08-11 21:59

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Kommentar
Fra : jjbirk

Dato : 02-08-11 23:18

det kommer også meget and på hvilket styresystem du har på din pc, der er ikke alla der kan køre på eks. windows vista eller windows 7.

Kommentar
Fra : MogensPedersen

Dato : 03-08-11 15:28

Jeg kører AUTOCAD 2011 på en Dualcore PC med win 7 64 bit, og det går rigtig godt!