/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Automatisk optankning?
Fra : o.v.n.
Vist : 1297 gange
100 point
Dato : 01-08-11 23:04

Spørgsmålet er om det er sikkert at tilmelde sig automatisk optankning?
Det er min mobiludbyder Lebara som "tilbyder" den mulighed, samtalerne bliver 10 øre billigere pr. minut og sms kan sendes til halv pris hvis jeg tilmeldes til automatisk optankning, uden auto tankning kan jeg heller ikke tilmeldes til mobil internet (data) så der er meget der taler for, men jeg hænger lidt i bremsen er lidt usikker på om det er en god ide at give selskabet lov til selv at hente penge på min bankkonto efter behov

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-08-11 23:12

Citat
Det er min mobiludbyder Lebara

Håber du får en ? aftale med dem,
sidste gang jeg (prøvede) deres mob-tlf kostede det 5 / 10.- pr minut

Men hvad, man får ikke alt for penge nu omdage

Kommentar
Fra : alka

Dato : 02-08-11 09:08

Vi har haft Lebara siden den 24. december 2010. Alt virker og de har en fin service - og så til de små priser! Havde vi fået dem for år tilbage, så havde vi sparet rigtig mange penge - alene på udlandstelefoni, til 19 ø til USA. Deres optankning fungerer også fuldt ud tilfredsstillende. Vi har kun været tilfredse.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-08-11 09:10

Opret en konto til formålet, så kan de ikke "låne" din formue.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-08-11 10:26

Jeg har automatisk optankning til Tellmore, det fungerer uden problemer,
men man skal jo holde lidt øje med sit forbrug.

Giv kun automatisk optankning til velkendte firmaer du har tillid til...
Jeg kender ikke Lebara?

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 02-08-11 10:35

Vaern om din privacy!!! Jeg turde ikke holde mit kreditkort konstant aabent for nogen som helst, men intet folkefaerd er mere naivt end danskerne.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-08-11 11:21

Ja Anja, engang havde min gartner også gårdsalg, man lagde bare pengene.
Men det ophørte da de nye danskere kom til...

Hvad er så best, naive danskeres tillid?
Eller altid at skulle vogte på sine værdier med mange moderne sikkerheds systemer??

Kommentar
Fra : lham

Dato : 03-08-11 06:06

Ha CCB mobil automatisk optankning. Har fungeret fint i 4 år. Du bestemmer selv hvor meget der tankes ,dog min. 99 kr. Du får mail/SMS hver gang de har tanket, så det er let at følge med.Hvis de hævede mere end 99 kr /gang ville det jo være røveri da du jo kun har accepteret de 99 kr.CBB laver næppe den slags numre -underselskab i Telmor.

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 04-08-11 10:36

Ja, man er glad og frejdig indtil ulykken er sket og naar ulykken er sket skal man nok lade vaere med at fortaelle det videre.

Min mening er at man ikke skal give andre fuldmagt til at traekke paa ens bankkonto ved hjaelp af ens kreditkortoplysninger. Kan jeg ogsaa faa dine kreditkortoplysninger? Naa ikke! Vil det sige at du stoler mere paa 25 vildtfremmede mennesker i et eller andet telefonudbyderfirma end mig

Accepteret svar
Fra : lham

Modtaget 100 point
Dato : 04-08-11 11:16

Skulle det være et 25 mands bundråddent firma er det vel sådan at banken ( ens kredidkortudsteder) dækker -det svarer vel til at betale med kort og ikke få varen leveret-eller hvad ?

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 04-08-11 16:23

Det goer det ikke. Det svarer til at du selv har udleveret dit bank-login og givet tilladelse til at tredjepart kan betjene sig efter egne oensker. Naar du bestiller og betaler i en online-butik er situationen en helt anden, da det er dig som har bestilt/betalt og normalt på egen computer.

Naar du selv har afleveret dine dataer til andre har banken ingen forpligtelser for tilbagebetaling. Det vil vaere det samme om du udleverede dit kreditkort med samtlige oplysninger til undertegnede og bad mig haeve 2000 kr. Bagefter bad du banken foere dem tilbage, for tilsidst at vi to kunne dele de 2000 i porten. Efterfoelgende kunne jeg hurtigt vaere over alle bjerge.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 04-08-11 17:34

Det vil så sige jeg har misligholdt mit dankort ???
Der er noget der ikke stemmer her !
Hvis jeg bestiller for 2000 kr i en netbutik og varen aldrig kommer men beløbet hæves får jeg de 2000 af banken ( det har forbrugerstyrelsen været ude med utallige gange )
Hvis jeg nu var i ledtog med netbutikken ( kriminelt ) havde både jeg og butikken jo scoret 2000 kr ???????

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 05-08-11 14:27

Citat
Det vil så sige jeg har misligholdt mit dankort ???
Der staar ingen steder paa skrift, hvem du maa give dine dankort-oplysninger til, men staar du foran retten og siger "Jeg afleverede mine dankort-oplysninger til den og den, saa er det dig der har problemet og ikke banken".

Som sagt: Noget andet er hvis du bestiller en vare fra en online-forretning. Her skal forretningen hver gang acceptere din betaling foer PBS (ja, det hedder det vist ikke laengere i Danmark), beloebet lander på forretningens konto. Desuden saa kan forretningen ikke se dine privacy-data.

Til sidst lige et eksempel fra det virkelige liv: En knaegt mister en mobilos. Han mener at han har tabt den hjemme eller at han har forlagt den hjemme. Foerst over 2 uger senere, da der kom kontoudtog fra banken, blev man klar over at noget var galt og telefonen lukket med det samme. Der var ringet for 15.000 kr. og der var automatisk optankning. Telmore oplyste at kunden haeftede for hele beloebet. Det samme gjorde banken. Kunden har betalt det hele nu, men bittert!

Kommentar
Fra : lham

Dato : 05-08-11 14:48

anja 5

vi snakker forbi hinanden og bliver næppe enige, men ang den stakkels "mobil mister" så er det jo som med ens dankort : hvis man ikke kan finde det så luk straks tilhørende konti.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-08-11 00:16

Jeg er her stadig men har ikke truffet en beslutning endnu

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-09-11 16:36

Tak for svaret lham.
Citat
det svarer vel til at betale med kort og ikke få varen leveret
det er også bankens forklaring og de synes godt jeg kan tilmelde automatisk optankning, jeg vil så fremover spare 10 øre på hvert minut og hver sms, og jeg får mail eller sms hver gang der tankes så det ikke løber helt løbsk, bliver der problemer så skal jeg bare kontakte min bankrådgiver som kan trække pengene tilbage igen